גבר איטלקי קיבל בתקשורת המקומית את הכינוי "מלך ההיעדרויות", אחרי שנחשף שבמשך 15 שנה הוא לא הגיע למקום עבודתו – והמשיך לקבל משכורת חודשית.
משטרת איטליה מסרה שב-15 שנות ההיעדרות המשכורת שקיבל הגבר הצטברה לסכום של 538,000 אירו. הגבר, בן 67, יעמוד לדין - בין השאר באשמת זיוף וסחיטה. ב"גרדיאן" נכתב שמקום עבודתו הוא בית החולים "פוליאזה צ'אצ'ו" בעיר קטנזארו במחוז קלבריה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה משרד נוכחות היעדרות
אילוס אילוסטרציה משרד נוכחות היעדרות
(צילום: shutterstock)
בנוסף נחקרים בפרשה עוד שישה מנהלים בבית החולים, בחשד שהיו מעורבים בתרמית של הגבר בן ה-67. בחקירה, שכונתה במשטרה האיטלקית "משרה חלקית", נאספו ראיות מתלושי המשכורת ורישומי הנוכחות בבית החולים בקלבריה, בנוסף לעדויות של קולגות.
לפי החקירה, בשנת 2005 הגבר איים על מנהלת בית החולים, כדי שלא תמלא דו"ח על ההיעדרויות שלו. לאחר מכן המנהלת פרשה מתפקידה - והגבר המשיך להישאר בבית. המנהל החדש של בית החולים, ומחלקת משאבי האנוש, לא בדקו את גיליון הנוכחות שלו.
היעדרות ממושכת של עובדים היא אחת הבעיות הנפוצות במגזר הציבורי באיטליה. ב-2016, אחרי שכמה חקירות חשפו את היקף התופעה, ערכה הממשלה רפורמה בחוק שנועד להיאבק באותם "עובדים עצלנים". למרות שכיחות התופעה, התקשורת האיטלקית ציינה שהעובד מבית החלים "שבר שיא לאומי" ושפרק הזמן שבו נשאר בבית חסר תקדים.