ממשלת בנט יצאה לדרך חרף האתגרים הרבים שעומדים לפתחה וכבר מחר (יום א') תיושם אחת ההבטחות המרכזיות שהוכנסה להסכמים הקואליציוניים בין המפלגות השותפות. למרות התנגדות המפלגות החרדיות, הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הראשונה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, צעד שהממשלה היוצאת סירבה לקדמו. בהמשך ייקבע הרכבה וגם העומד בראשה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט ולפיד אחרי השבעת הממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד יאושר התקנון לעבודת הממשלה שנועד להסדיר את יחסי העבודה בין השותפים על מנת לייצר יציבות. בנוסף, יועלו לממשלה שורת מינויים בשירות החוץ שכפופים לאישור ועדת שרים למינויים והיו תקועים עד כה ותוארך כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי.
עוד לפני הישיבה, צפוי להתכנס פורום ראשי המפלגות לישיבה שבועית שבה ייקבעו הנושאים שעל סדר היום. הצעות חוק פרטיות לא צפויות לעלות בינתיים עד להקמת ועדות הכנסת וועדת שרים לחקיקה.
2 צפייה בגלריה
הרכב הוועדה ייקבע בהמשך. האסון במירון
הרכב הוועדה ייקבע בהמשך. האסון במירון
הרכב הוועדה ייקבע בהמשך. האסון במירון
(צילום: AFP, אלכס קולומויסקי, שמוליק הרשקוף)
מחר צפויה לקום הוועדה שתורכב מנציגי כל מפלגות הקואליציה ובהמשך ייקבע המפתח של ועדות הכנסת והייצוג לכל מפלגה. שרי הממשלה החדשה שנכנסו השבוע לתפקידם החלו ללמוד את ענייני המשרד בימים האחרונים כאשר חלקם סיפרו שמצאו משרדים במצב ריקבון בכל הנוגע לסדרי עבודה וניהול ולפרויקטים שתקועים בקנה.
הערב הודיע שר הביטחון בני גנץ כי יגיש לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. "ועדה זו תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית שניסה שר הביטחון להקים לנוכח התנגדות נתניהו לוועדת חקירה ממלכתית", נמסר. גורמים בקואליציה אמרו שגנץ לא מתואם איתם בהודעות לתקשורת שהוא מפרסם, גם לא בדרישה שלו בעניין ועדת החקירה לפרשת הצוללות.
בתוך כך, לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט תיאמה הערב עם לשכת יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על פינוי המעון הרשמי ברחוב בלפור והעברתו לידי בנט עד 10 ביולי. עוד סוכם כי נתניהו לא יקיים שם עוד פגישות רשמיות. לאחרונה אירח שם נתניהו את שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי.