1 צפייה בגלריה
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
משפחתו של יעקוב אבו אלקיעאן עונה לרוני אלשיך: אחרי שמפכ"ל המשטרה לשעבר התעקש בראיון באולפן ynet שאבו אלקיעאן נהרג כי דרס בכוונה קבוצת שוטרים ובהם ארז עמדי-לוי ז"ל בעת פינוי אום אל-חיראן ב-2017, אמרה האלמנה בתגובה: "אלשיך שקרן נבזי". אחיו של אבו אלקיעאן אף מאיים בתביעה נגד אלשיך.
אלשיך טען בריאיון כי לאבו אלקיעאן "היו בבית שפונה מתכולתו שלושה ספרים של איסלאם פונדמנטליסטי שעוסקים בחיים שלאחר המוות. באחד מהם יש פסוק שעוסק ברגע המוות. הוא היה מסומן בעיפרון ולידו הערה בכתב יד – ללמוד בע"פ. בכתב יד".
אלמנתו של אבו אלקיען, ד"ר אמאל אבו אסעד, אמרה בתגובה: "אנחנו לא שמים ספרים מתחת לכרית. אין לנו פסוק בקוראן שקורא למוות. אני לא מכירה אותו. אם אלשיך והשוטרים מצאו משהו, למה לא הראו לכולם? אשמח שיראו ויציגו את הספרים. אנחנו יודעים את האמת. אלשיך עשה מספיק בושות ושיקר מספיק. זה כל מה שיש לי לומר".
היא הוסיפה כי "שום דבר בעולם לא ישכנע את המשפחה ואת כל מי שיש לו טיפת שכל שזו הייתה דריסה מכוונת. הדו"ח הפתולוגי תומך בכך. עדיף להתנצל ולומר 'טעינו' במקום כל הזמן לטחון מים".
(צילום: שחר גולדשטיין)

אחיו של אבו אלקיעאן, ג'אבר, תקף גם הוא בחריפות את אלשיך: "אני חושב שכל המדינה יודעת בדיוק מה קרה שם. חבל שמפכ"ל המשטרה לשעבר, במקום לצאת גדול ממשיך להיות קטן ונבזי, וממשיך לצערי לשקר במצח נחושה ולפגוע במשפחה וביעקוב.
"אנחנו דורשים התנצלות מאלשיך והתנצלות של האחראים על רצח יעקוב, ומבקשים להקים ועדת חקירה בלתי תלויה בראשות שופט בדימוס. מדובר בהשמצות והשתלחויות חסרות רסן. יעקוב נורה סתם והרכב שלו הידרדר ללא שליטתו וכנראה פגע בשוטר, שגם הוא קורבן של כל האירוע".

ג'אבר אף איים בצעדים משפטיים נגד אלשיך והסביר: "מדובר באדם הזוי. אנחנו עוד ניפגש בבית המשפט. אם הוא לא רוצה להתנצל אז לפחות שישתוק, ואם הוא רוצה להשמיץ - הוא צריך לשלם על זה. אסור לתת לאנשים כאלו במה".
בנו של יעקוב, חוסאם, טען כי "אלשיך ממשיך להוציא את דיבתו של אבי ולהכפיש את שמו באופן עקבי. בימים אלה הוגשה תביעת נזיקין נגד משטרת ישראל לבית המשפט המחוזי בתל אביב על אירועי אום אל חיראן, גם בטענות עוולת לשון הרע כחלק מהפגיעה בחייו, בגופו ובכבודו של אבי. אנחנו בטוחים שבית המשפט יעשה צדק עם זיכרונו של אבי ויציג לעיני כל את חומרת מעשיו ודבריו של אלשיך".
לדבריו, "אנחנו צריכים להתמודד עם אמירות קשות נגד אבי בגלל אנשים כמו אלשיך. העניין נהיה חלק משגרת חיינו. חשבתי שאחרי כל התחקירים המפכ"ל ייקח אחריות ויתנצל בפני המשפחה. גם מח"ש וגם ראשי השב"כ אמרו שלא מדובר בדריסה מכוונת. איך בא אדם עם תפקיד כל כך רגיש ומפיץ שקרים נגד אזרח חף מפשע בצורה שפוגעת ככה במשפחה גדולה? לטובת מי כל הדיבורים המביכים האלה?".
"אני מסכים שנתניהו וכל המדינה צריכים להתנצל גם בפני משפחת השוטר ארז לוי, וגם בפנינו. שני אזרחים הלכו לעולמם בגלל התרשלות המשטרה ובראשה אלשיך. כל העולם מסוגל לטעות, אבל העוול הוא להמשיך בטעות ולא לתקן אותה. המפכ"ל לשעבר צריך לקחת אחריות ולהתנצל".
הבוקר פנה שר המשפטים אבי ניסנקורן לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, בבקשה שיפתח בבדיקת הטענות שהועלו בשבוע שעבר בקשר לאירועי הפינוי של אום אל-חיראן. בהתאם לסמכויותיו צפוי הנציב רוזן לערוך בירור בנוגע לטענות שעלו על אודות האופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח"ש בעניינו של אבו אלקיעאן.
על פי הפרסום של העיתונאי עמית סגל בשבוע שעבר, מח"ש קבעה - בניגוד לדברי אלשיך - שאבו אלקיעאן לא היה מחבל אלא חף מפשע. אלשיך זעם על הקביעה ולפי הפרסום הדליף נגד מח"ש. ראש מח"ש דרש לנקוט צעדים נגד המפכ"ל.
לאחר הפרסום של סגל התנצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני משפחתו של אבו אלקיעאן. "שאלתי שלוש פעמים וקיבלתי תשובה של המפכ"ל (אלשיך) שלפיה התברר שזו דריסה, אירוע טרור. אני קודם כל רוצה להביע התנצלות בשמי בפני משפחת אלקיעאן על כך שאבי המשפחה נהרג. אמרו שהוא מחבל, אך התברר שהוא לא מחבל ושבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ולפגוע בי".