6 צפייה בגלריה
אכיפת הסגר תחנת קצרין
אכיפת הסגר תחנת קצרין
סגר שלישי? קבינט הקורונה ידון בכך
(צילום: דוברות המשטרה )

קבינט הקורונה מתכנס לקבל החלטות: לאחר שאתמול בצהריים הוחלט לחייב את השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה להיכנס לבידוד במלוניות כדי למנוע את כניסת המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה באירופה, קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות בנוגע להגבלות כאן בארץ - בשל חילוקי דעות חריפים בין השרים למשרד הבריאות בנוגע להחרפת ההגבלות.
הבוקר (שני) מתקיים דיון נוסף בקבינט כאשר על הפרק עומדת סוגיית חיוב החוזרים לארץ מחו"ל בבידוד במלוניות. נזכיר כי אתמול בדיון פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, המליץ על "ריסון מהודק" שיכלול סגירה כמעט מלאה של המסחר. מנגד, המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד המליץ להודיע מראש דווקא על סגר מלא.
ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להביא לאישור הקבינט הצעה לחייב בידוד של כל הישראלים שחוזרים מחו"ל לארץ במלוניות בידוד, וכן לסגור את הארץ לחלוטין לכניסת זרים למעט חריגים. ההצעה מדברת על סגירה של נתב"ג למשך שבועיים, עד שיהיה ברור אם המוטציה עמידה בפני החיסון או לא.
שר הבריאות: "מקווה שנתב"ג ייסגר השבוע"
(צילום: נדב אבס, אבי חי)

שרת התחבורה מירי רגב תתנגד לזה ותציע לחייב את כל הישראלים השבים בבדיקות - ולא בבידוד במלוניות. אם זה יאושר, הדבר ייכנס לתוקף רק אחרי 48 שעות כדי לאפשר לישראלים לחזור לארץ בלי להיכנס למלונית בידוד. על פי הצעת נתניהו, במשך השבועיים האלה ישראלים לא יוכלו לטוס לחו"ל בדומה לסגר הראשון.
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
סוגר את השמיים לזרים ודוחף לסגר מלא. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ ימליץ: סגר בן שלושה שבועות החל מעוד שבועיים
(צילום: מוטי קמחי )



הפרויקטור אש אמר אתמול בדיון כי "תמונת המצב של החולים הקשים מאוד מדאיגה, עברנו את מספר החולים הקשים שהיו בנובמבר". לדבריו, נכון להיום יש 80-70 חולים קשים חדשים לעומת 20 בתחילת החודש.
על פי התחזית של פרופ' אש, ללא שום מגבלה נוספת - תוך שלושה חודשים יעמוד מספר החולים הקשים על 1,900-1,340, ועוד 3,700-3,085 חולים ימותו. במקרה שיוחלט על "ריסון מהודק" למשך חמישה שבועות, לדבריו, מספר החולים הקשים יגיע ל-800 ועוד 1,250 חולים ימותו. אם יוחלט על סגר מלא לחמישה שבועות, מספר החולים הקשים יגיע ל-700 ועוד 1,100 חולים ימותו.
6 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
המליץ על ריסון מהודק. פרופ' נחמן אש
(צילום: לע"מ )
6 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
משרד הבריאות לא יתנגד לסגר כללי. השר אדלשטיין
(צילום: יואב דודקביץ')
6 צפייה בגלריה
יואב גלנט באולפן ynet
יואב גלנט באולפן ynet
"לסגור רק בתי ספר שבהם התגלו 5 חולים או יותר". שר החינוך גלנט
(צילום: אבי מועלם)
שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר בהמשך הדיון אתמול כי "ההבדל בין ריסון מהודק לסגר הוא החינוך, וברור שנצטרך להיכנס לריסון מהודק או לסגר. תהיה פגיעה במסחר, אבל זה כסף וזה לא שווה ערך לחינוך, לכן אני מעדיף להשאיר עד כמה שניתן את החינוך פתוח".
שר החינוך יואב גלנט הציע בישיבה שכל מוסדות החינוך יישארו פתוחים, גם בערים אדומות וכתומות - למעט בתי ספר שבהם יימצאו חמישה חולים ויותר.
בתוך כך, 2,821 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול בוצעו אתמול כ-70 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4.1% - נתון גבוה בהשוואה לימים האחרונים. הערים אלעד, בני ברק וביתר עילית שהיו אדומות והוגדרו אתמול כתומות - שבו להיות אדומות.
מאז יום שני בשבוע שעבר ועד הלילה בחצות אובחנו בישראל 18,434 נדבקים חדשים, כלומר ממוצע של 2,633 ליום – יותר מממוצע של 2,500 שנקבע להגבלות.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 838 חולי קורונה, 456 מהם במצב קשה. 117 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,101 – שמונה מהם נפטרו אתמול.