תיעוד התקרית: המפגין מעיר לשוטר, שמטיח בו את מכשיר הקשר

שוטר יס"מ נאשם בתקיפת מפגין חרדי בהפגנה בשכונת רוממה בירושלים לפני כחמישה חודשים. כתב האישום נגד השוטר, עדיאל קלי, הוגש היום (יום ב') על ידי המחלקה לחקירות שוטרים לבית משפט השלום בירושלים. לקלי מיוחסות עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש מהלכי משפט.
על פי האישום, ב-11 ביולי השנה סמוך לשעה 23:30 השתתף הנאשם, במסגרת תפקידו כשוטר, בפעילות משטרתית נגד הפרות סדר של מפגינים מהמגזר החרדי בירושלים. במהלך ההפגנה סירבו חלק מהמפגנים להתפנות מהמקום, התעמתו עם השוטרים וקראו קריאות גנאי כלפיהם.
סמוך לחצות חלף שוטר היס"מ ליד המתלונן י.ב שעמד יחד עם קבוצת מפגינים. הוא הבחין כי הנאשם אינו עוטה מסכה וקרא לעברו: "איפה המסכה שלך? תלבש את המסכה". תוך כדי הקריאות התקרב המתלונן לשוטר, הצביע לעברו עם ידו הימנית וקירב את אצבעו לכתפו של השוטר.
בתגובה, חזר מיד השוטר על עקבותיו, סובב את גופו לעבר המפגין והטיח את מכשיר הקשר שהחזיק בידו הימנית, בעוצמה רבה, במצחו. בעקבות המכה נגרמה למתלונן חבלה בראשו והוא סבל מכאבי ראש וסחרחורת, נכתב באישום. בהמשך ההפגנה, בשעה שאינה ידועה במדויק, עצר השוטר את המתלונן יחד עם שוטרים נוספים.
1 צפייה בגלריה
שוטר היכה מפגין שלא עטה מסכה בעימותים בירושלים
שוטר היכה מפגין שלא עטה מסכה בעימותים בירושלים
שוטר היכה מפגין שלא עטה מסכה בעימותים בירושלים
(צילום: לירן תמרי, כתב mynet ירושלים)
הפגנות החרדים ברוממה מאותו לילה
(צילום: גיל יוחנן, מחאות החרדים הקיצוניים, גלעד כהן)

בסיום האירוע כתב קלי דו"ח פעולה כוזב, כך לפי האישום, ובו ציין כי במהלך פיזור ההפגנה הגיע מפגין שמשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו ובשל כך נאלץ לתת מכה למפגין עם מכשיר הקשר. לדברי הנאשם, הדבר נעשה כדי למנוע חטיפת המכשיר, זאת חרף העובדה שהמתלונן כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר.
בהמשך לכך, ועל בסיס הדו"ח הכוזב שכתב קלי, נחקר המתלונן באזהרה בתחנת המשטרה, בין היתר, בחשד לכך שניסה לקחת לשוטר את מכשיר הקשר בכוח במהלך ההפגנה.
עו"ד איתמר בן גביר, סנגורו של המפגין, אמר בעקבות ההחלטה כי "אנחנו לא נסתפק בזה ונגיש גם תביעה אזרחית נגד השוטר. עצם המשך העסקתו של השוטר במשטרה היא אות קלון, ובכל מקרה נמצה איתו את הדין. ידע כל שוטר אשר תוקף אזרח, כי הוא עתיד לשלם מחיר על מעשים לא חוקיים ואלימים".
ממשטרת ישראל נמסר: "התנהלות השוטר בהפגנה חריגה ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות בהפרות סדר ובכלל. לכן המקרה הועבר מיוזמתנו לטיפול מח"ש. מיד לאחר המקרה הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לבחינת המשך הטיפול בעניינו".