גבר איראני נידון לתשע שנות מאסר אחרי שערף את ראשה של בתו בשנתה. אשתו זעמה על העונש ואמרה שהיא רוצה שהוא יוצא להורג.
רומינה אשרפי, בת 14, נרצחה על ידיה אביה ב-21 במאי. הרצח "על כבוד המשפחה" עורר זעם וזעזוע באיראן. התקשורת גינתה את "האלימות הממוסדת" ברפובליקה האיסלאמית.
רומינה נרצחה בבית המשפחה בכפר טאלש במחוז גילאן בצפון איראן. "למרות שבמערכת המשפט התעקשו על 'טיפול מיוחד' במקרה, גזר הדין זעזע אותי ואת המשפחה", אמרה אמה של הנרצחת, ראנה דאשטי.
1 צפייה בגלריה
רצח ב איראן אב ערף את הראש של בתו בת ה 14
רצח ב איראן אב ערף את הראש של בתו בת ה 14
בת ה-14 שנרצחה
"אני לא רוצה שבעלי יחזור לכפר", הוסיפה ראנה, וקראה לבית המשפט לבחון מחדש את גזר הדין ולגזור על בעלה עונש מוות. דאשטי, שחיה עם הרוצח כבר 15 שנה, הוסיפה שכעת היא חוששת לחיי המשפחה שלה.
אחרי הרצח של רומינה כתב עיתון איראני שמדיניות הענישה המקובלת במדינה, של "עין תחת עין", לא תקפה במקרה של אב שרוצח את הילד שלו. במקרה כזה גזר הדין המקובל הוא עונש מאסר וקנס כספי.
לפי הדיווחים באיראן רומינה ברחה מהבית אחרי שאביה סירב לתת לה להתחתן עם גבר שמבוגר ממנה ב-15 שנה. היא נעצרה על ידי הרשויות והועברה לביתה, למרות שאמרה לשופט שאם תחזור הביתה חייה יהיו בסכנה.
לפי החוק באיראן בנות 13 ומעלה יכולות להתחתן. התקשורת הממלכתית דיווחה שהגבר שרצה להתחתן עם רומינה, בחמן קבארי, נידון לשנתיים מאסר. היא לא ציינה על איזה אישום הוא נשלח לכלא.
נשיא איראן חסן רוחאני הביע צער על הרצח של הילדה וקרא לחוקק במהרה חוקים נגד אלימות.