7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
נתניהו מקבל את מנת החיסון השנייה, הערב
(צילום: מרים אלסטר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו הערב (שבת) את מנת החיסון השנייה נגד נגיף הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. לפני שלושה שבועות בדיוק הם קיבלו את המנה הראשונה מול המצלמות, ופתחו רשמית את מבצע החיסונים בישראל. ynet העביר את קבלת החיסונים בשידור חי.
"אני מאומן אבל אני גם מתרגש", אמר נתניהו לפני קבלת הזריקה מרופאו האישי ד"ר ברקוביץ'. "אני בטוח שאזרחי ישראלי שאמורים לקבל את המנה השנייה מתרגשים כמוני".
ראש הממשלה סיפר על הגעת משלוחי החיסונים לישראל: "בשיחה ה-17 שלי עם ידידי מנכ"ל פייזר סיכמנו על משלוח ענק של חיסונים לישראל, מה שיאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 תוך חודשיים - מקסימום עד מרץ. באמצעות המבצע הזה נוכל לחזור לחיים, לפתוח הכול. מכל העולם מתקשרים לשאול איך אנחנו עושים את זה. מבצע החיסון המהיר בישראל הוא נושא שעוד יילמד", אמר.
נתניהו פנה לציבור: "אני צריך שני דברים אזרחי ישראל - כתף לחיסון וכתף לסגר נגד המוטציות. אנחנו עושים את זה יחד, נכנסנו לקורונה יחד ונצא ממנה יחד. ראשונים בעולם, חזקים מאי פעם. דוקטור, שוט", אמר לפני קבלת הזריקה.
7 צפייה בגלריה
יולי אדשלטיין
יולי אדשלטיין
שר הבריאות השלים את התהליך גם כן, הערב
(צילום: מרים אלסטר)
7 צפייה בגלריה
גליה רהב
גליה רהב
פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, מקבלת את הזריקה השנייה
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
נתניהו לפני קבלת הזריקה השנייה
(צילום: מרים אלסטר)
בבתי החולים יחלו מחר לתת את הזריקה השנייה לצוותים הרפואיים, ובקופות החולים יחסנו שנית את המבוטחים שקיבלו את הזריקה הראשונה. האוכלוסייה הכללית צפויה להתחיל להתחסן בבתי החולים החל מיום ראשון הבא.
במסמך ההנחיות שהפיץ משרד הבריאות לקראת מתן המנה השנייה בקופות ובבתי החולים ופורסם לראשונה ב-ynet, הובהר כי הגוף שהיה אחראי על מתן הזריקה הראשונה יהיה אחראי גם על הזריקה השנייה. מתחסנים שחוסנו בבתי החולים, על פי ההנחיה, לא יוכלו להתחסן בקופת החולים.
לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים לאתמול בערב, עד כה קיבלו את הזריקה הראשונה 1.7 מיליון בני אדם, 70% מהם בני 60 ומעלה.
נתניהו מקבל את מנת החיסון הראשונה מאת רופאו האישי
(צילום: לע"מ )
7 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בחיפה
חיסוני קורונה בחיפה
"מכל העולם מתקשרים אלינו". נתניהו על מבצע החיסונים
(צילום: AP)
אתמול נודע כי עיריית רמת גן חיסנה יותר מ-1,500 עובדי הוראה בעיר, בשיתוף בית החולים שיבא בתל השומר, לאורך שלושת הימים האחרונים באופן חסוי. המבצע החל עוד לפני הסיכום בין נתניהו לבין שר הביטחון גנץ על תעדוף עובדי ההוראה בחיסונים הבאים שיגיעו לישראל.
ההודעה על כך הגיעה ימים אחדים אחרי שבעיריית תל אביב חיסנו אלפי עובדי הוראה באוהל חיסונים שהוקם בכיכר רבין בשיתוף עם בית החולים איכילוב - ובתגובה לכך הורה אדלשטיין עוד באותו ערב לעצור את אספקת החיסונים לבית החולים ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות אליו.
7 צפייה בגלריה
החיסון
החיסון
נתניהו מקבל את החיסון הראשון
( צילום: תומר אפלבאום)
7 צפייה בגלריה
נתניהו ואדלשטיין
נתניהו ואדלשטיין
נתניהו ואדלשטיין
(צילום: לע"מ )
ביום חמישי האחרון הכריז נתניהו כי כבר בשבוע הקרוב יגיעו לישראל משלוחים משמעותיים של מנות חיסון של חברת פייזר. על פי ההערכה שנמסרה אמש בישיבה בין משרד הבריאות לנציגי בתי החולים וקופות החולים, בשבוע הקרוב יגיעו לישראל 1.4 מיליון מנות חיסון נוספות של פייזר.
כתבנו לענייני תעופה איתי בלומנטל ציין כי המשלוח הראשון במסגרת חידוש האספקה אמור להגיע מחר לארץ בטיסה מיוחדת של אל על מבריסל - ולנחות בנתב"ג ב-16:00.
שלשום נחתו בארץ כ-100 אלף מנות החיסון הראשונות של חברת מודרנה, והן יהיו מיועדות בשלב זה למרותקי הבית והחולים הסיעודיים שאינם יכולים לצאת מבתיהם לצורך קבלת החיסון.
על רקע המשך הגעת החיסונים, לראשונה בישראל אובחנו ארבעה נדבקים במוטציה הדרום-אפריקנית. כך הודיע היום בצהריים משרד הבריאות. ארבעת הנדבקים זוהו מתוך 15 דגימות שנשלחו לבדיקת ריצוף מהיר במעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד, שלפיו המקרים מייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם שחזר משם.
כמו המוטציה בריטית, גם הזן הדרום-אפריקני נחשב למידבק יותר מהזן הרגיל של הקורונה, אך לא לכזה שגורם למחלה קשה יותר. ההערכות כעת הן שהחיסון יעיל גם נגד הזן המוטנטי: אתמול פרסמה חברת התרופות פייזר מחקר שמראה כי החיסון שלה יעיל מול שתי המוטציות.