2 צפייה בגלריה
מוניר ענבתאווי, אמיר אוחנה
מוניר ענבתאווי, אמיר אוחנה
ההרוג ענבתאווי, תיעוד מהעימות עם השוטר והשר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן)
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שוחח עם השוטר שלפי החשד ירה למוות במוניר ענבתאווי (33) בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה. השיחה בין השניים נערכה אתמול (יום ב'), כמה שעות אחרי שענבתאווי נורה על ידי השוטר. לטענת השוטר, הוא פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שההרוג ניסה לדקור אותו.
"האירוע נחקר על ידי מח"ש כמתחייב ואני משתתף בצערה של המשפחה על אובדנה", ציין השר אוחנה. "יחד עם זאת, חשוב מאוד שכבר עתה יידעו כל שוטר ושוטרת כי יקבלו גיבוי מלא לכל מעשה שנועד למנוע פגיעה בחייהם ובחיי אזרחים - ולא רק גיבוי, אלא גם את מלוא ההערכה. כך בדיוק נהג השוטר: במהירות וביעילות, להדוף את התקיפה שהייתה על חייו - בדיוק כפי שמצופה ממנו".
תיעוד העימות בין ענבתאווי לשוטר

השוטר היורה שוחרר הבוקר לביתו לאחר שנחקר כאמור במחלקה לחקירות שוטרים. בתום החקירה הוחלט כי השוטר לא יחזור בשלב זה לתפקידו ובמקביל נלקח ממנו נשקו.
נכון לעכשיו מייחסים במח"ש לשוטר היורה חשד לגרימת מוות ברשלנות וירי באזור מגורים. השוטר נמצא בחופשת מחלה בעקבות פציעתו בתקרית הקשה. הוא ממשיך לטעון כי מדובר במקרה של הגנה עצמית. בית משפט הוציא צו איסור פרסום על זהותו של השוטר.
בני משפחתו של ענבתאווי, מתמודד נפש, הביעו אתמול תרעומת בעקבות מותו בשכונת ואדי ניסנאס בעיר. "לאחר שראינו את גופתו של מוניר בבית החולים רמב"ם, ברור שהשוטרים פעלו בחוסר מקצועיות תוך שימוש בירי חי כמה פעמים שכתוצאה ממנו הוא מת", אמרו קרוביו של המנוח. "דרושה חקירה מעמיקה ומקצועית על מנת שמקרים כאלה, שלמרבה הצער חוזרים על עצמם עם חשודים ערבים, לא יחזרו על עצמם". בהמשך הערב תובא גופתו של המנוח לבית המשפחה בחיפה ומאוחר יותר הוא יובא למנוחות בכפר כנא.
2 צפייה בגלריה
אמא של מוניר ענבתאוי
אמא של מוניר ענבתאוי
עטאף, אמו של ענבתאווי. המשפחה טוענת כי מדובר בטיוח
(צילום: אביהו שפירא)
כמה שעות אחרי הירי הקטלני אתמול, פורסם סרטון שבו תועד ענבתאווי מנסה לדקור את אחד השוטרים בחפץ מסוים, ייתכן סכין, באופן שעולה בקנה אחד עם גרסת השוטרים. קרוביו של ההרוג מחו בעקבות פרסום התיעוד ואמרו כי "הסרטון החלקי שהפיצה המשטרה אינו משקף את כל האירוע. לא נראים כל השוטרים ולכן לא ניתן לקבוע באיזה שלב החלו לירות. היו עוד מצלמות אבטחה שנבדקו, אנחנו חוששים שיגידו לנו שהמצלמות לא עבדו".
בתגובה הרשמית אמרו במשטרה כי "השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על אודות אדם משתולל המהווה סכנה לסביבתו. כשהגיעו למקום ופגשו בו, החשוד שעט בפתאומיות וללא כל סיבה לעבר השוטר בריצה מהירה כשהוא אחוז אמוק, שלף סכין וניסה ליטול את חיי השוטר. השוטר ניסה לחמוק מהתוקף ללא הצלחה, ולאחר שהחשוד הצליח לדקור אותו, פצע אותו והיווה סכנה ממשית ומיידית לחייו - נאלץ השוטר לבצע ירי במטרה לנטרלו".
עטאף, אמו של ענבתאווי, הייתה זו שדיווחה למשטרה כי בנה משתולל עם סכין ברחוב. כפי שטוענים במשטרה, ענבתאווי ניסה לדקור את אחד השוטרים שהגיעו למקום ובעקבות כך נורה. הוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם - ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
פרקליטיו של השוטר, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, מסרו כי "השוטר החשוד בירי נחקר ושוחרר. הוא טען להגנה עצמית, ואחרי שנדקר בפניו לא היה מנוס מלבצע את הירי".