1 צפייה בגלריה
הפגישה של הבכירים
הפגישה של הבכירים
מימין: יועץ ראשי לנשיא ברזיל, צחי ברוורמן, שר החוץ של ברזיל וחבר הקונגרס שהוא גם הבן של הנשיא בולסונארו
(צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ )
מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל צחי ברוורמן נפגש היום (שלישי) עם שר החוץ של ברזיל ארנסטו אראז'ו. בפגישה סוכם על הקמת צוות מקצועי לקידום שיתוף פעולה בין המדינות בתחום מחקר, פיתוח וייצור חיסונים.
בפגישה השתתפו בין השאר גם ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון ומהצד הברזילאי לקחו חלק בפגישה חבר הקונגרס אדוארדו בולסונרו, שהוא גם בנו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו, יועץ ראשי לנשיא ברזיל פרופ' פיליפ מרטינס ושגריר ברזיל בישראל גרסון מננדרו, לצד אנשי מקצוע נוספים.
המשתתפים דנו בהרחבת הסכם המחקר והפיתוח הקיים בין שתי המדינות גם לתחום החיסונים וכן באפשרות לשיתוף פעולה בייצור חיסונים בכל אחת מהמדינות. בתום הפגישה סיכמו הצדדים על הקמת צוות מקצועי משותף לשתי המדינות שמטרתו הרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות, גם לתחום המחקר, הפיתוח וייצור החיסונים.
ברוורמן ציין בפני שר החוץ הברזילאי בפתח הפגישה: "אנחנו שמחים לארח אתכם כאן בירושלים, בירת ישראל. בין ברזיל לישראל קיימים יחסים מצוינים, שמתבטאים בשיתופי פעולה רבים, בתחומים שונים לאורך השנים. אני מברך על שיתוף פעולה נוסף גם בתחום המאבק בקורונה".
בין היתר נפגש חבר הקונגרס בולסונרו עם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שצייץ לאחר הפגישה: "היה נהדר לפגוש אותו שוב. דנו בידידות בין ברזיל לישראל, בין יהודים לנוצרים ועל איך שתי המדינות שלנו יכולות לעזור אחת לשנייה להתמודד עם הקורונה".