(צילום: נויל האריס)

עוד רגע הסערה "אלפיס" תגיע לישראל ותביא איתה שלג בהרים, כולל בירושלים. אבל בינתיים היום (שלישי) יהיה היום היחיד בשבוע שבו לא יהיה גשם, והטמפרטורות אפילו יעלו מעט.
2 צפייה בגלריה
כוננות סופה בחרמון
כוננות סופה בחרמון
אתר החרמון מחכה לסופה
(צילום: אתר החרמון)
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 1-10, תל אביב 6-14, חיפה 6-12, צפת 3-8, קצרין 4-13, טבריה 6-17, נצרת 5-13, עפולה 4-15, בית שאן 6-17, לוד 6-15, אשדוד 6-14, עין גדי 12-18, באר שבע 4-13, מצפה רמון 3-8, אילת 8-18.
השינוי יגיע בלילה - הרוח תלך ותתחזק ככל שהסערה תתקרב אלינו, לקראת חצות יתחיל לרדת גשם בצפון הארץ והוא יתפשט למישור החוף ולפנים הארץ. תנשב רוח חזקה והים יהיה סוער. בחרמון יירד שלג כבד. ממחר בצהריים תתגבר הסערה ויהיה סיכוי להצפות בערי החוף. יהיו ברקים, רעמים וברד.
לאורך היום יתפשט השלג בהדרגה להרי הגולן ואז להרי הגליל. משעות הערב, ובעיקר בלילה, יירד שלג גם בהרי המרכז שגובהם 600 מטר ומעלה. השלג ייערם כנראה גם בירושלים לגובה של 15-10 סנטימטרים בשכונות הגבוהות של העיר, אבל לא רק בהן. יש אפילו סיכוי לשלג באוויר במקומות גבוהים בשפלה.
2 צפייה בגלריה
סוללות חול בחוף ראשון לציון לקראת הסופה
סוללות חול בחוף ראשון לציון לקראת הסופה
עיריית ראשון לציון הקימה סוללת חול בחוף הים
(צילום: מאיר תורג'מן)
בירושלים מטה החירום העירוני השלים אתמול את היערכותו לסערה. "ירושלים, בירתנו, העיר הכי יפה בעולם ובמיוחד כשהיא עוטה לבן", אמר ראש העיר משה ליאון. "התגעגענו לשלג, ונקווה שייערם הפעם. עיריית ירושלים ערוכה להתמודדות עם מזג האוויר החורפי הצפוי בכל ההיבטים". גם בעיריית ראשון לציון נערכים לסערה הצפויה ובין היתר הקימו סוללות עפר לאורך החוף מול שורת בתי הקפה, בתקווה שיצליחו לחסום את הגלים הגבוהים.
בחלק מהקיבוצים ברמת הגולן חילקו שקי מלח לתושבים, כדי שיפזרו בדרכים סביב ביתם. "אנו מבקשים מהציבור להמתין לפינוי השלג מהדרכים ולפתיחת הכבישים ולהגיע לגולן רק כשיהיה שאפשר לנוע בבטיחות בדרכים", הזהירו במועצה האזורית גולן. בצפת הודיע ראש העירייה, שוקי אוחנה, על גיוס כלל בעלי התפקיד הפועלים בחירום.
ומה התחזית להמשך השבוע? יום חמישי יהיה גשום והטמפרטורות יעלו מעט, מה שכנראה ימיס את השלגים שייערמו. בחרמון ימשיך לרדת שלג. גם בשישי יהיה גשום וחורפי עם שלג בחרמון. בשבת ירד גשם מקומי בהפוגות ארוכות. ביום ראשון לא צפוי גשם. כשהחרמון ייפתח מחדש תהיה בו כמות שלג גדולה מאוד, ברמה אירופית, לטובת גולשי הסקי.