אם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה צפוי להכריז היום (ד') על המועמד שלו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. שלושת המועמדים המובילים הם יורם הלוי, דורון ידיד וקובי שבתאי. בכל מקרה, עד לסוף השבוע המפכ"ל החדש צפוי להתחיל בגיבוש התוכנית לכהונתו.
3 צפייה בגלריה
יורם הלוי, קובי שבתאי, דורון ידיד
יורם הלוי, קובי שבתאי, דורון ידיד
משלושה יוצא אחד
(צילום: טל שחר, עידו ארז)
בעקבות הוראת בג"ץ והמכתב שהוציא היועץ המשפטי לממשלה, שלפיהם יש למנות מפכ"ל משטרה בהקדם, אוחנה מתכנן לסיים סוף סוף את הסאגה שנמשכת כבר שנתיים.
בחודשים האחרונים סיים אוחנה את סבב הראיונות שכלל את מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, ניצב בדימוס יורם הלוי, מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא. אל קו הגמר הגיעו שלושה – ידיד, הלוי ושבתאי, כשגם שמו של ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן עדיין על הפרק – למקרה שבו המינוי לא יעבור את ועדת גולדברג, כפי שאירע עם המינוי של צ'יקו אדרי.
3 צפייה בגלריה
מוטי כהן
מוטי כהן
מוטי כהן. עדיין נשאר בתמונה, למקרה שוועדת גולדברג לא תאשר את המינוי
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
ניצב בדימוס הלוי, לשעבר מפקד מחוזות דרום וירושלים, המתין בסבלנות מאז פרש מהמשטרה לפני כשנתיים וקיים לא מעט מפגשים עם אוחנה בחודשים האחרונים. יש האומרים שההמתנה הייתה בעקבות הבטחה שקיבל בנוגע לתפקיד.
ניצב ידיד חיזק את מעמדו בחודשים האחרונים בעיקר בממשק העבודה עם אוחנה, וקיבל ממנו לא מעט גיבוי כשספג ביקורת מצד המפגינים. ידיד והלוי היו המועמדים המובילים גם של השר הקודם לביטחון פנים גלעד ארדן.
ניצב שבתאי הוא המועמד המפתיע שהגיע לקו הגמר של שלושת המועמדים האחרונים, לאחר שהותיר רושם חיובי על אוחנה בעקבות התוכניות שהציג לו לגבי איך המשטרה צריכה להיראות.
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה באולפן ynet
אמיר אוחנה באולפן ynet
אוחנה. שומר את הקלפים קרוב לחזה
(צילום: שאול גולן)
אל שלושת המועמדים מובילים צריך להוסיף, עם כוכבית, את ניצב מוטי כהן, מפכ"ל המשטרה בפועל בשנתיים האחרונות. הוא לא צפוי להיות האיש שעליו אוחנה יכריז, אבל לאור לקחי העבר, והעובדה שיש סיכוי שוועדת גולדברג תדחה את המועמד של אוחנה, מוטי כהן יכול להיות שוב האופציה להמשך התפקיד. ממילא, עד שהמפכ"ל הנבחר יאושר סופית בממשלה כהן צפוי להמשיך כמפכ"ל בפועל.
השר לביטחון פנים אוחנה שומר את הקלפים קרוב לחזה, ונראה כי מי שייבחר לתפקיד יקבל ממנו שיחת טלפון אישית רגע לפני ההכרזה על המינוי, ורק לאחר מכן יעודכנו המועמדים האחרים בשיחה טלפונית.
פורסם לראשונה: 22:29, 08.12.20