(צילום: משה מזרחי )

חרף הביקורת הקשה על תפקוד המשטרה בהתפרעויות ערביי לוד במהלך מבצע שומר החומות, במשטרה עצמה משוכנעים עדיין שפעלו היטב בהתאם לתרחיש שאליו התכוננו מראש. בעקבות פענוח הרצח של יגאל יהושע בעיר התראיין הבוקר (יום ב') לאולפן ynet ראש מפלג תשאול בימ"ר מרכז, סגן-ניצב רן בטאט, ואמר: "התרחיש הזה לא הפתיע אותנו".
על שמונת החשודים שנעצרו הוסיף: "הם פעלו כקבוצה מסודרת. הם רגמו מספר רב של רכבים. שב"כ נכנס איתנו לחקירה ברגע שהתברר שמדובר במניע לאומני, גזעני. החקירה הייתה משולבת והתוצאה שהגענו אליה זה מעצר, הגשת הצהרת תובע וכתב אישום חמור".
תיעוד הלינץ'
(צילום: דוברות המשטרה )

2 צפייה בגלריה
יגאל יהושע
יגאל יהושע
יגאל יהושע ז"ל. "אבן אחת קטלנית"
(צילום: דוברות המשטרה )
- איך ניגשים לחקירה כזאת? מה קצה החוט שלכם? "איתרנו את הזירה על ציר רחוב המסגר בלוד. איתרנו כמה מצלמות שנתנו את התמונה המלאה של מה שקרה שם. בתיעוד ניתן לראות שהם עושים הכנה לפני שהם משליכים את האבנים. הם ממש הקימו מחסום פיזי על הרחוב שכלל הצתת פחים. הם עשו את זה כדי לזהות מי יהודי. ברגע שזיהו שמדובר ברכבים עם יהודים הם התחילו ליידות אבנים ממספר מקומות שונים. לצערנו, אבן אחת פגעה בראשו של המנוח והביאה לתוצאה הקטלנית".
- איך אתם מצליחים לזהות את המעורבים? היה גורם אחד שהוביל לשאר המעורבים? "ברגע שהיו בידינו המצלמות התחלנו לזהות את המעורבים. האירוע קרה בסמוך לגן אירועים. בהתחלה נעצר חשוד אחד שהוביל אותנו לחשודים נוספים".
2 צפייה בגלריה
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
העצורים בעקבות הלינץ'. "עשו הכנה"
(צילום: תקשורת שב"כ )
- התחושה הייתה שביום-יומיים הראשונים הופתענו מהיקף האירוע. אנחנו ערוכים לזה לפעם הבאה שדבר כזה יתפרץ בעיר מעורבת? "הייתה הפעילות נחושה ומהירה שתהווה הרתעה לפעמים הבאות, שאני מקווה שלא יהיו. ההיערכות שלנו בלוד הייתה מאסיבית. היו הרבה כוחות שהגיעו, כולל פלוגות מג"ב שבסופו של דבר גרמו להרגעת השטח. הפעילות הייתה מהירה, זה לא המעצר היחיד שבוצע בלוד. גם ברחבי הארץ פורעים שלקחו את החוק בידיים הובאו לדין".