3 צפייה בגלריה
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
הערכה: החופש הגדול יקוצר
(צילום: עמית הובר )
פתיחת מערכת החינוך - עדכונים אחרונים: - ראש הממשלה צפוי להודיע על הארכת שנת הלימודים - מודל ההארכה הצפוי: תגבור מקצועות בהם יש פערים - המורים יקבלו שכר, ולא יחויבו ללמד - במקביל - צפוי נתניהו להודיע על חזרת כל מערכת החינוך ללימודים פרונטליים בשבוע הבא
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על הארכת שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך עד סוף יולי, ככל הנראה לפי מתווה בית הספר של החופש הגדול. ההודעה בנושא תימסר הערב (יום א') בתדרוך שיערוך נתניהו ממטה משרד החינוך בירושלים. לפי מקורות המעורים בנושא, נתניהו גם יודיע על החזרת כל מערכת החינוך ללימודים בכיתות בתוך שבוע והקצאת תקציב מיוחד לקפסולות. ynet יעביר את התדרוך החל מהשעה 18:30 בשידור חי.
פרט לנתניהו ישתתפו בתדרוך המיוחד גם שר החינוך יואב גלנט, שר האוצר ישראל כץ, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף. על פי ההודעה אמורה הייתה להשתתף גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, אולם היא לא אישרה זאת.
בן דויד מסרה: "ברצוני להבהיר כי עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה: שנת הלימודים תסתיים בחטיבות הביניים ביום ראשון, 20 ביוני. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים היא תסתיים ביום רביעי, 30 ביוני. הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תוכנית בית ספר של הקיץ, כפי שעשתה בהצלחה בשנים קודמות".
3 צפייה בגלריה
הצהרהתם המשותפת של בנימין נתניהו ויואב גלנט בכנסת
הצהרהתם המשותפת של בנימין נתניהו ויואב גלנט בכנסת
ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך גלנט
(צילום: אוהד צויגנברג)
ארז מסר כי "כפי שסוכם בין ארגון המורים לשר החינוך היום, בחינוך העל יסודי שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני כסדרה. במקומות שבהם יהיו פערים, יוכלו מורים החפצים בכך להשלים את הפערים, תמורת שכר מלא. המורים מלמדים ולימדו לכל אורך משבר הקורונה, ורק מורים המעוניינים בכך יוכלו ללמד בכפוף להסכמתם במהלך חודש יולי".
דבריו עולים בקנה אחד עם ההערכה כי הארכת שנת הלימודים לא תהיה חובה גורפת למורים, ותתווסף לפעילות השגרתית שמתבצעת על ידי מורים מדי שנה להשלמת חובות למידה לתלמידים. המורים כאמור צפויים לקבל שכר נוסף – ולא יחויבו להשתתף בתכנית שתעניק תגבור במקצועות שבהם נוצרו פערים.
במקביל, יו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס הודיע לראשי הרשויות כי הלימודים בבתי הספר בכל שכבות הגיל צפויים להתחדש בערים הירוקות והצהובות לפי מפת ה"רמזור" של רמת התחלואה - אך עדיין לא ברור מתי, ובכמה ימים יוקדם התאריך המקורי שתוכנן, בתחילת השבוע הבא.
לקראת ישיבת הממשלה מחר, שבה צפויים לפי השלטון המקומי השרים לאשר את החזרה של תלמידי כיתות ז'-י' ללימודים פרונטליים בכיתות, כתב ביבס לראשי הרשויות: "אני שמח לבשר לכם שמתווה השלטון המקומי לחזרת כל מערכת החינוך בערים צהובות וירוקות עולה מחר 1 במרץ לישיבת ממשלה וצפוי לעבור.
"חזרתן של כל שכבות הגיל לספסל הלימודים ברשויות ירוקות וצהובות היא נדבך חשוב במשימה להעמיד בראש סדר העדיפות את שגרת חייהם של כל הילדים במערכת החינוך. נמשיך לפעול עד שאחרון התלמידים בכל הרשויות יחזור למסגרות ואף ילד לא יישאר מאחור". ערים שמוגדרות "כתומות גבוליות" לא הוזכרו בהודעה.
ד"ר אלרעי פרייס בריאיון: "היינו רוצים להחזיר את הילדים כמה שיותר מהר"
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)

3 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"שואפים לעמוד בתוכנית המקורית". הפרויקטור אש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נשאלה מוקדם יותר בריאיון לאולפן ynet על הנושא ואמרה כי "אני מניחה שכולנו מסכימים שחינוך זה ערך עליון והיינו רוצים להחזיר את הילדים האלה למסגרות שלהם כמה שיותר מהר, במקומות עם תחלואה נמוכה. אנחנו בודקים כרגע את הנתונים של התחלואה עד כה ולפי זה נתקדם".
הפרויקטור, פרופ' נחמן אש, אמר ל-ynet כי ייתכן שהפעימה הבאה של ההקלות, שמתוכננת ל-7 במרץ עשויה להתפצל לשלבים שונים. על פי התוכנית המקורית, הפעימה הבאה של ההקלות צפויה להביא לפתיחתן של כיתות ז'-י', בתי הקפה והמסעדות לצד פתיחת גני האירועים לבעלי תו ירוק – כבר בעוד שבוע, ב-7 במרץ. "השאיפה היא שזה יהיה", אמר אש. "אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא היום אז זה אפשרי, גבולי אך אפשרי. אם הוא יעלה מעבר - אז נצטרך לחשוב על כך היטב".
נזכיר כי תלמידי שכבות ז' עד י' יושבים בבית כבר תקופה ארוכה, ולא חזרו ללימודים פרונטליים בכיתות במסגרת ההקלות מאז הוטל הסגר השלישי. מספר רשויות גדולות ברחבי המדינה אפשרו את חזרת התלמידים לבתי הספר ליום אחד בשבוע האחרון, רגע לפני היציאה לחופשת פורים.