ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (יום ה') על מינויו של ראש לשכתו לשעבר שלום שלמה לתפקיד מזכיר הממשלה.
4 צפייה בגלריה
שלום שלמה
שלום שלמה
שלום שלמה
(צילום: אפי שריר)
שלמה (44), בעל תואר ראשון במשפטים, שימש בעבר בתפקידים שונים בשירות הציבורי ובמגזר הפרטי. בעברו שימש כסמנכ"ל בחברת ההשקעות הבינלאומית קרני קפיטל, כיועצו הפוליטי של נתניהו וגם ייעץ ליאיר לפיד ולאיילת שקד. הוא עסק גם בלובינג ועבד עם משפחת דנקנר ואיש העסקים חזי בצלאל.
בחקירת פרשת הצוללות שמו של שלמה הוזכר כמי שהועסק כיועץ על ידי מיקי גנור ואף חיבר את גנור לעו"ד דוד שימרון. שלמה אף זומן למסור עדות בפרשה. בשנת 2013 בנט ייעד אותו לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה אך בסופו של דבר מינה אותו לראש המטה שלו.
מינויו של שלמה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. בנט מסר כי בירך את שלמה ואיחל לו הצלחה במילוי תפקידו.
4 צפייה בגלריה
יאיר פינס מנכ"ל משרד ראש הממשלה
יאיר פינס מנכ"ל משרד ראש הממשלה
יאיר פינס
(צילום: משרד הבינוי והשיכון)
4 צפייה בגלריה
אסף זמיר באולפן ynet
אסף זמיר באולפן ynet
אסף זמיר
(צילום: אבי מועלם)
אתמול מונה יאיר פינס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. בתפקידו הנוכחי מכהן פינס בן ה-41 כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, והמינוי המיועד יובא בקרוב לאישור הממשלה.
כמו כן, השבוע מונה השר לשעבר לבן אסף זמיר לקונסול כללי בניו יורק. הוא נבחר לכנסת ברשימת כחול לבן ב-2019, וב-2020 מונה לשר התיירות בממשלת נתניהו-גנץ, תפקיד ממנו התפטר תוך מספר חודשים.
4 צפייה בגלריה
שמרית מאירטל, גן צבי ומתן סידי
שמרית מאירטל, גן צבי ומתן סידי
טל גן צבי, מתן סידי ושמרית מאיר
(צילום: טל שני, יוסי לזרוף)
מוקדם יותר החודש, הודיע בנט על המינויים הראשונים בלשכת ראש הממשלה. ביניהם נמנים ראש הסגל טל בן צבי, המלווה את בנט מאז כניסתו לפוליטיקה ושימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה וכראש המטה שלו במשרד החינוך; היועצת המדינית שמרית מאיר, ששימשה כפרשנית בנושאים מדיניים-בטחוניים בכמה כלי תקשורת; ודובר ראש הממשלה מתן סידי בן ה-25 בלבד, ששימש כדובר שר החינוך וכדובר שר הביטחון, בעת כהונת בנט במשרדים אלו.
בעצם מינויו של שלום שלמה למזכיר הממשלה, הושלמה כמעט לגמרי הרכבת הכוורת של בנט כראש הממשלה ונותר לו להחליט על זהותו של ראש המטה לביטחון לאומי במקומו של מאיר בן שבת.