תיעוד החילוץ מהדירה הבוערת
(צילום: דוברות המשטרה)

"תודה לכם, אלוהים אדירים": כך נשמע הילד שהוצא אתמול (ד') מהדירה הבוערת בראשון לציון, עם חילוצו מהמקום. במצלמת גוף של קצין הסיור בתחנת ראשון לציון, מפקח מאור רוקנשטיין, נראים רגעי החילוץ הדרמטי. צפו בתיעוד.
בתיעוד נראים המחלצים מכים בגרזן על הדלת בדירה ברחוב קפלנסקי וצועקים: "איפה הילד?". עם חילוצו, נשאל הילד, בן 12, אם הוא לבד בבית. הוא ענה בחיוב, ואז הודה בהתרגשות למחלציו.
היום נפגשו השוטרים המחלצים עם הילד ומשפחתו. "תודה רבה לך מאור, אני חייבת את החיים שלי לשניכם", אמרה האם פאולה נר ברוך. היא שאלה מה בדיוק אירע, והמפקח רוקנשטיין ענה: "קיבלנו בקשר שיש שריפה בבניין שלכם, שיש בן 12 לכוד בתוכה. עליתי למעלה, ניסיתי לפרוץ את הדלת אבל היא הייתה נעולה. אז עליתי לגג. כשהגעתי לגג ראיתי את הילד שלך עומד על החלון. פשוט הוא עמד על המזגן".
זירת השריפה, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, החברה לביטחון ראשון לציון, כבאות והצלה, חדשות רחובות וראשון ניוז, החברה לבי)

לדבריו, "עוד כמה דקות והוא פשוט היה מתעלף מהעשן ונופל לפי דעתי. אז פשוט לקחנו חבל, אני ועוד אזרח, הרמתי את הבן שלך והבאתי אותו לשוטר שפינה אותו לאמבולנס". השוטרים אמרו לי כי "הבן שלך גיבור".
"אני יודעת שזו לא אשמתי, אבל אני מרגישה אשמה", אמרה האמא. אולי לא טיפלתי בבית כמו שצריך. אני כל הזמן רואה את הילד המסכן שלי על המזגן וכל האש עליו. אני מודה לכל השוטרים, הפקחים והמקצוענים".
2 צפייה בגלריה
פאולה נריס ברוך מספרת על ביתה שנשרף ובנה שחולץ משם בדירתם בראשון לציון
פאולה נריס ברוך מספרת על ביתה שנשרף ובנה שחולץ משם בדירתם בראשון לציון
פאולה ברוך בבית השרוף. "הכל הלך אבל הילדים שלי איתי"
(צילום: רועי רובינשטיין)
בסרטון שתיעד את ההתרחשויות אתמול אחר הצהריים נראה הילד עומד על המרפסת ומנסה להסב את תשומת ליבם של כוחות כיבוי האש שפעלו במקום בעודו צועק: "סליחה!". השוטרים והפקחים שהגיעו לזירה זיהו אותו בעוד להבות בוקעות מחלק מפתחי הבית. הם הנחו אותו לשמור על ראשו באוויר הצח, עלו על גג הבניין, ומשכו אותו בעזרת חבל.
במהלך מאמץ החילוץ שאפו השוטרים עשן ונזקקו לטיפול רפואי. הילד שחולץ פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא. הבוקר הגיעו חוקרי הדלקות לדירה ונפגשו עם האם במסגרת חקירת השריפה.
האם סיפרה שאתמול בצהריים הציעה לילדיה שחזרו מבתי הספר ללכת לאכול בחוץ, אבל בנה בן ה-12 העדיף להישאר ולנוח כי קבע לשחק לאחר מכן כדורגל עם חבריו. אחרי 20 דקות היא קיבלה טלפון מגיסתה שסיפרה שהדירה עולה באש.
2 צפייה בגלריה
רז קינסטליך והילד שחולץ
רז קינסטליך והילד שחולץ
בן ה-12 אחרי שחולץ מהדירה הבוערת, אתמול
(צילום: עיריית ראשון לציון)
"אישה נחמדה שמעה שדיברתי בטלפון ואמרה לי 'בואי, אני אתן לך טרמפ", סיפרה. "באתי וראיתי וזה היה נורא. אין לי מילים. כל הבית הלך - הצעצועים, הבגדים, המחשב, הבובה שהילדה שלי אוהבת לחבק לפני השינה. הכל הלך אבל הילדים שלי איתי אז יש לי הכל. אני רק רוצה להגיד לכל המשפחות בישראל: תבדקו שהכול בסדר בבית, שהגז בסדר, שהחשמל בסדר. אני לא יודעת מה עשיתי לא נכון".
בבית החולים סיפר לה בנה ששכב במיטה והריח שמשהו נשרף, וכשקם וראה שהטלוויזיה בוערת: "שאלתי אותו אם הוא לא ניסה לצאת מהדלת, והוא ענה 'אימא, לא ראיתי שום דבר. היה כל כך הרבה עשן'. אז הוא הלך לחלון וצעק 'הצילו, הצילו'. שאלתי אותו אם הוא פחד והוא אמר שבהתחלה לא, אבל כשהתחיל להרגיש את החום של האש המתקרבת אז כן. תודה לאל שהשוטרים האמיצים לקחו את הילד מהחלון. אני חייבת להם את החיים שלי".
את הלילה העבירה פאולה והילדים בבית אמו של האב. "אני דואגת לבעלי כי הוא נכה צה"ל מאה אחוז נפשי, הבן שלי הקטן עם אוטיזם", סיפרה. "אם מישהו יכול לעזור לי כדי שהמשפחה שלי תוכל לגור ביחד - זה מה שאני צריכה באמת. אין לנו בגדים ואני לא יודעת לאן ללכת. אני לא יודעת מה לעשות".
תרומות וסיוע למשפחה ניתן להעביר לחשבון בנק דיסקונט, סניף 157, מספר חשבון: 149053330 על שם יהודה ברוך, או למייל: b_matka@icloud.com
פורסם לראשונה: 12:12, 29.04.21