האפשרות להקמת ממשלה שתישען על מפלגת הציונות הדתית מצד אחד ועל רע"מ הערבית מצד שני, נראית קלושה עוד יותר הערב (א'), עם התבטאות חריפה במיוחד של ח"כ וואליד טאהא מרע"מ. הוא כינה את בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר "חלאות המין האנושי".
1 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
ח"כ וואליד טאהא בהשבעת הכנסת
(צילום: ראובן קסטרו)
"נחשו מה היה קורה, אילו אנטישימים גזעניים חשוכים וארורים, חלאות המין האנושי, דוגמת בן גביר וסמוטריץ׳, היו נבחרים לפרלמנט באחת ממדינות אירופה והעולם!!! בושה וחרפה לדמוקרטיה!", צייץ טאהא.
ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית, שנכנס לכנסת באמצעות הסכם עם הליכוד, הגיב: "חברי פרלמנט שמחזקים ומחבקים טרוריסטים כפי שחברי רע״מ עשו ועושים זאת הבושה והחרפה הכי גדולה".
הבוקר גם יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' הדגיש שוב שיתנגד לשיתוף פעולה עם רע"מ. "האלטרנטיבה היא ממשלת ימין על מלא! רק שבמקום להתאמץ עליה אתם רצים לזרועותיהם של תומכי טרור", הוא כתב בטוויטר. "גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו, וגם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בסוף השבוע לגדעון סער "לחזור הביתה" ולחבור לליכוד כדי להימנע מהצורך בהישענות על רע"מ, אולם סער לא צפוי לעשות זאת. הערב אמר נתניהו: "האפשרויות שלפנינו חדות וברורות: ממשלה שעיקרה שמאל - לפיד, העבודה, מרצ, בתמיכת המשותפת, או ממשלת ימין יציבה וחזקה ל-4 שנים".
לדבריו, "הממשלה הבאה צריכה להגן על חיילי צה״ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג, צריכה לשמור על ההתיישבות, צריכה לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. רק ממשלת ימין חזקה תעשה זאת. אפשר להקים אותה בנקל. ולכן אני קורא גם לבנט וגם לגדעון סער - תצטרפו אלינו, בואו נקים את הממשלה הימנית החזקה שמדינת ישראל זקוקה לה ברגע זה.
"אני קורא לבנט, מחר, להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר", אמר נתניהו.