יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי אם מפלגתו תישאר באופוזיציה, הוא לא מתכוון להישאר בכנסת אלא "לנהל את ש"ס מבחוץ".
כרגע דרעי אינו חבר כנסת, מכיוון שהוא מכהן כשר הפנים והתפטר כדי לפנות מקום לח"כ אחר ממפלגתו במסגרת "החוק הנורבגי". עם השבעת ממשלה חדשה, בהתאם לחוק, דרעי יכול לחזור לכהן כח"כ. אולם גורמים פוליטיים מספרים כי בשיחות האחרונות שמנהל דרעי הוא מבהיר שאין בכוונתו להישאר כחבר כנסת מן המניין באופוזיציה, ולכן יקבע מנגנון ניהול שונה.
1 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
אריה דרעי. גיבה את נתניהו מול גנץ
(צילום: אבי מועלם)
נתניהו מגיב לבנט: "הונאת המאה, מוליך שולל את הציבור"
(צילום: קונטקט)

מההתפטרות הצפויה של דרעי נגזרת השאלה כיצד תושפע האפשרות שש"ס תחבור בהמשך ל"ממשלת השינוי" של בנט, לפיד וסער, אם זו תקום, שעה שדרעי מנהל את הסיעה מבחוץ.
בכל השיחות האחרונות שקיים, דרעי הבהיר כי לפי שעה מחויבותו היא עדיין לראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא אינו שוקל תרחישים אחרים. לדרעי מערכת יחסים קרובה עם נתניהו בשנתיים האחרונות, בעיקר מאז שהחליט לגבות את נתניהו במאבקו מול יו״ר כחול לבן בני גנץ לאחר שנתן ערבות להסכם הרוטציה שלא מומש.
למרות מערכת היחסים הקרובה בין ראשי המפלגות, והפופולריות של נתניהו ברחוב החרדי, יו״ר ימינה נפתלי בנט עדיין סבור שאם תקום ממשלה, בשלב מאוחר יותר ניתן יהיה לצרף אליה את נציגי החרדים.
נזכיר כי נגד דרעי הוחלט להגיש כתב אישום בעבירות מס, בכפוף לשימוע, ובקרוב צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפרסם את החלטתו הסופית, לאחר השימוע שנערך בפברואר. העבירות שבהן נחשד יו"ר ש"ס בתחילה היו חמורות בהרבה וכללו שוחד במספר פרשות, אולם חומר הראיות מאפשר לפי הפרקליטות להעמידו לדין פלילי בעבירות מס, בשלושה אירועים שונים.
מטעמו של דרעי לא נמסרה תגובה.