התביעה בגרמניה הגישה היום (ב') כתבי אישום נגד חמישה אזרחי טג'יקיסטן, חברי תא טרור של דאעש, שתכננו פיגועים במדינה. לדברי התביעה הפדרלית, כדי לשפר את כישורי הלחימה שלהם הם התאמנו במשחקי פיינטבול.
החמישה נאשמים שגייסו פעילים לביצוע פיגועים ואספו כספים כדי להוציא את התוכניות לפועל. אחד העצורים, עזיזג'ון ב', חשוד שקיים קשרים קרובים עם האיש מספר שתיים של דאעש באפגניסטן ושהפעיל רשת מקוונת בשפות הרוסית והטג'יקית שהפיצה חומרי תעמולה של דאעש. חברם של החמישה, חבר אותו התא, כבר הורשע ונידון לשבע שנות מאסר בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
פיינטבול
פיינטבול
בשיעורי הפיינטבול השתתפו גם אנשי קשר של המחבל מווינה
(צילום: shutterstock)
החמישה נעצרו בשנה שעברה בחשד שהם משתייכים לתא דאעש במדינת המחוז נורדריין וסטפליה שבמערב גרמניה. אנשי התא קיבלו הוראות וחומרים לבניית פצצות, ולפי התביעה תכננו לבצע פיגועים בגרמניה וכבר השיגו רכיבים להרכבת פצצה "לא קונבנציונלית".
התביעה טוענת כי באימוני הפיינטבול שבהם השתתפו כדי לשפר את ביצועיהם ההתקפיים השתתפו גם אנשים שלפי הערכות קיימו קשרים עם המחבל האיסלאמיסט שרצח בנובמבר שעבר ארבעה בני אדם במתקפת הטרור שביצע בווינה, אוסטריה.
התובעים אומרים כי הרשת שבה היו חברים הארבעה גם מילאה תפקיד מרכזי בתהליך ההקצנה שעבר המחבל שביצע ב-2017 פיגוע דריסה בשטוקהולם, בירת שבדיה. בפיגוע ההוא נרצחו ארבעה בני אדם ועוד 15 נפצעו.
2 צפייה בגלריה
פיינטבול
פיינטבול
הרצח באלבניה נכשל, היוטיובר הושם על הכוונת. אימון פיינטבול
(צילום: shutterstock)
לפי התביעה, שניים מחברי התא נסעו ב-2019 לאלבניה כרוצחים שכירים כדי להתנקש שם באיש עסקים אלבני ולגייס כך 40 אלף דולר למימון פעולות של דאעש, אבל המבצע בוטל בסופו של דבר משום שהתעוררו ספקות בנוגע לזהותו של הקורבן המיועד. במקום זאת, טוענת התביעה, החליטו חברי התא להשתמש באקדח ובמשתיק הקול שהשיגו כדי לרצוח בגרמניה יוטיובר שהשמיע דברי ביקורת על האיסלאם ולפרסם תמונות של גופתו, אבל הרצח הזה סוכל על ידי כוחות הביטחון הגרמניים.
כתב האישום היום בא אחרי שבשבוע שעבר הודיעו כוחות הביטחון של דנמרק וגרמניה כי עצרו 14 בני אדם – 13 בדנמרק ואחד בגרמניה – בחשד שניסו לפתח מטעני חבלה מתוך כוונה לבצע פיגוע באחת משתי המדינות.