1 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי המחלקת הקורונה בסורוקה
הצוות הרפואי המחלקת הקורונה בסורוקה
מחלקת קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע
(צילום: AFP)
815 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (יום ה'). מדובר במספר הגבוה ביותר בעשרת הימים האחרונים. כך עולה מנתונים עדכניים שפרסם משרד הבריאות. שיעור החיוביים עומד על 2.1% מתוך כ-40 אלף בדיקות. מחצות אובחנו עוד 37 נשאים. נתון משמעותי הוא שמספר החולים במצב קשה בישראל ירד מתחת ל-300 והוא עומד לפי שעה על 293, מתוכם 127 מונשמים.
מתחילת המגפה נפטרו בישראל 2,706 חולי קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד נכון לאמש על 2%.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 4,382 נדבקים: 538 נדבקים חדשים בירושלים, 192 בבוקעאתא שבצפון רמת הגולן, 166 בנצרת, 142 בתל אביב יפו, 90 בבני ברק, 72 בחיפה ו-58 בבאר שבע. בשבוע לפני כן אובחנו 4,612 נדבקים.

נתניהו על השיחה עם מנכ"ל פייזר


דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן קובע כי הנתונים מהשבועיים האחרונים מעידים על עצירה בירידת התחלואה ברמה הארצית. אם תימשך המגמה הנוכחית לנוכח ההקלות שבוצעו ואלו שעומדות על הפרק, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה בימים הקרובים.
בדו"ח מצוין כי תיתכן הדבקה בחללים סגורים ובלתי מאווררים גם במרחק גדול משני מטרים. התנאים המקדמים הדבקה כוללים שהות ארוכה ומרובת משתתפים בחלל לא מאוורר, בפרט בעת קיום פעילויות דוגמת ספורט, שירה או דיבור בקול. לכן, מומלץ לאוורר היטב חללים סגורים, לעטות מסכות בזמן השהייה בהם בכל עת ולהעדיף לקיים פעילויות ומפגשים הכרחיים באוויר הפתוח, דווקא בעונת החורף.
בתוך כך, שר הבריאות יולי אלדשטיין הודיע אמש כי משרד הבריאות צפוי לחתום כבר היום על הסכם עם ענקית התרופות האמריקנית פייזר, לרכישת שמונה מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו לחיסון ארבעה מיליון אזרחים נגד הנגיף. ההכרזה מגיעה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי החיסונים צפויים להגיע כבר בחודש ינואר, אולם כעבור פחות משעה נמסרה הבהרה מלשכתו ולפיה הוא שואף שהחיסונים הראשונים יגיעו בינואר, בעוד שכמות משמעותית תגיע ברבעון הראשון של 2021.
מלשכת שר הבריאות נמסר כי מתן החיסונים יתאפשר רק בכפוף לאישור החיסון על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), ואישור משרד הבריאות הישראלי. החברה צפויה להגיש את הבקשה לאישור זה לקראת סוף נובמבר. הסיבה לכך ששמונה מנות חיסון יספיקו רק לארבעה מיליון אזרחים היא העובדה שכל מתחסן צריך לקבל שתי מנות חיסון. בלשכתו של אדלשטיין התיישרו עם תחזיתו העדכנית של נתניהו, ואמרו כי תחילת אספקת החיסון תהיה בינואר הקרוב - ושאר האספקה תתפרש על פני השנה הבאה.