גבר סיני נדרש לפצות את גרושתו על שביצעה במשך שנים את מטלות הבית. בית המשפט קבע שהוא ישלם לגרושתו 50,000 יואן - קרוב ל-8,000 דולר. הפסיקה עוררה סערה.
במסגרת הקוד האזרחי החדש בסין, שנכנס לתוקף בתחילת השנה, לאדם שמתגרש יש זכות לתבוע פיצויים על ביצוע מטלות שונות במסגרת החיים המשותפים. מי שטיפל לבדו בילדים או בהורים המבוגרים של הזוג, וביצע את רוב מטלות הבית, רשאי לדרוש תשלום. הצדדים ינהלו מו"מ על הסכום, אך במידה ולא יגיעו להסכם בית המשפט יידרש להכריע בסכסוך.
הגרושה, עקרת בית ששמה וואנג, אמרה לבית המשפט בבייג'ינג שבמשך חמש שנות נישואים היא טיפלה בילד וביצעה את מטלות הבית. היא טענה שבעלה לשעבר, צ'ן, אמנם הלך לעבודה אך "לא היה אכפת לו" מהמטלות המשותפות והוא לא לקח בהן חלק. בית המשפט בבייג'ינג פסק החודש שוואנג צריכה לקבל מבעלה לשעבר 50,000 יואן – 7,700 דולר – וכן את המשמורת על הילד, בתוספת לדמי מזונות של 2,000 יואן בחודש.
השופטים אמרו שגובה הפיצויים שנדרש צ'ן לשלם נקבע לפי פרק הזמן שבו השניים היו נשואים, המאמץ שהשקיעה וואנג במטלות הבית, ההכנסה של צ'ן ויוקר המחייה באזור. התקשורת המקומית דיווחה השבוע שוואנג ערערה על פסיקת בית המשפט, מכיוון שתחילה תבעה פיצויים של 160,000 יואן. הדיווח על הערעור הסעיר את הרשתות החברתיות בסין.
יותר מ-427,000 איש השתתפו בסקר באתר הסיני Phoenix Weekly, ונשאלו אם החלטת בית המשפט הייתה מוצדקת. קרוב ל-94% מהמשתתפים השיבו שהדרישה לפיצויים מוצדקת - אך שהסכום שקבע בית המשפט היה נמוך מדי. "לנשים אסור להיות עקרות בית, כשאת מתגרשת את נשארת בלי כלום – 50,000 יואן פיצויים על מטלות הבית זה שטויות", כתב אחד הגולשים ב-Weibo, המקבילה הסינית לטוויטר. גולש נוסף ציין שסכום הפיצויים שקיבלה וואנג נמוך מהסכום שמקבלת מטפלת במשרה מלאה בחצי שנה.
מספר הזוגות שמתגרשים בסין זינק בשנתיים האחרונות, בעקבות רפורמה בהליך הגירושין – שמאפשרת לנשים להיות עצמאיות יותר מבחינה כלכלית. המשטר בבייג'ינג, שמעוניין להעלות את שיעור הילודה במדינה המזדקנת, מודאג מהעלייה במספר המתגרשים.
הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, מעריך שהנשים בסין משקיעות בממוצע קרוב לארבע שעות ביום בביצוע מטלות הבית – פי 2.5 מהגברים ויותר מהממוצע בעולם.