התיעוד המזעזע: שוטרי מג"ב מכים פלסטינים

שוטרי מג"ב שהואשמו בשבוע שעבר בהתעללות בפלסטינים במחסום בדרום הארץ תיעדו עצמם דורכים על פני הפועלים, ואחד מהם אף תועד כשהוא מכה פלסטיני במקל ושר "אן-דן-דינו". התיעוד קשה לצפייה.
4 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
מתוך התיעוד
כתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד עמית אדרי (21) משדרות, טל מזרחי (20) מאשדוד, אורי מדינה (20) מנתיבות, רפאל חזן (20) ממושב נווה מיכאל ולידור צפרירי (19) ממושב פטיש, מייחס להם עבירות של שוד מזוין, הפרת אמונים, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע ועבירות נוספות, כל אחד לפי חלקו בפרשה.
בכתב האישום תוארה התעללות מזעזעת ושוד של פלסטינים שנכנסו לישראל דרך פרצה בגדר הגבול. מח"ש אספה ראיות נגד החמישה, בין היתר גם באמצעות האזנות סתר. אחד האישומים הקשים נוגע לנאשם מזרחי. בכתב האישום תואר כי הוא הכה במקל עץ פלסטיני שישב על הקרקע.
לבקשת חברו אדרי, תיעד אחד הנאשמים האחרים את ההתעללות. מזרחי עמד מאחורי הפלסטיני והכה אותו 20 פעמים במקל בכתפיו ובגבו, תוך ששר לעצמו את פזמון הילדים: "אן-דן-דינו סוף על הקטינו".
התיעוד שמלווה את כתב האישום מראה כיצד הנאשמים התעללו בפלסטינים ללא כל סיבה. הפלסטינים מוצגים בסרטונים בפנים מדממות, שעה ששוטרי מג"ב משפילים אותם פעם אחר פעם למרות תחנונים שיפסיקו.
4 צפייה בגלריה
אחד השוטרים החשודים מגיע לבית המשפט בבאר שבע
אחד השוטרים החשודים מגיע לבית המשפט בבאר שבע
אחד הנאשמים בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין )
הנאשמים נהגו לתעד את מעשי ההתעללות שלהם, לעיתים, כך נראה, רק לשם הפגיעה בפועלים. באישום המיוחס לאדרי ולמזרחי בגין התעללות בחסר ישע, מתואר כי מזרחי בעט בפניו של פלסטיני. בעודו שוכב מדמם מפניו, בעט אדרי בגבו, ומיד לאחר מכן מזרחי בעט בו בפניו המדממות שוב.
את האירוע הזה תיעד מזרחי בטלפון הנייד. הוא הורה לפלסטיני להתפשט, ובעודו מדמם וערום הורה לו לרוץ ולברוח לגדר, תוך שהוא אומר לו: "יש לך דקה להיות במחסום".
4 צפייה בגלריה
עידו פורת
עידו פורת
עו"ד עידו פורת
(צילום: ישראל יוסף)
אחרי המעצר, הביעו נציגי מח"ש ושופטי בית המשפט זעזוע מהצפייה בסרטונים. "אין לי אלא להזדעזע ממה שהוצג בפניי", קבע השופט חיים פס באחד הדיונים בעניינם. "כאשר הזעזוע והחומרה מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בלובשי מדים ובאוכפי חוק אשר מבצעים לכאורה את המעשים הקשים האלו".
סנגורו של הנאשם העיקרי בתיק, עו"ד עידו פורת, מסר כי הוא ממתין לקבלת כל חומרי החקירה.
ממשמר הגבול נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג״ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".