1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (ראשון) למתיחות בצפון ולהרג אחד מאנשי חיזבאללה בתקיפה המיוחסת לישראל בנמל התעופה בדמשק לפני כחודש, ואמר כי "אנחנו פועלים לפי משוואה ברורה - על ישראל להבין שברגע שהיא הורגת את אחד מפעילינו - אנחנו נהרוג את אחד מחייליה". את הדברים אמר בנאום שנשא לרגל יום העשורא שמציינים המוסלמים השיעים.
הוא הוסיף כי "לפני כמה שבועות נהרגו בפעולה ישראלית בסוריה כמה לוחמים, כולל לוחם הארגון עלי כאמל מוחסן, ואנחנו מחויבים להגיב ולשמר את משוואת ההרתעה. אנו מחויבים למאזן ההרתעה ומטרתנו אינה נקמה אלא להעניש את הרוצח. הוצאנו הודעה שלפיה פעיל שלנו נהרג בהפצצה בסוריה. ישראל נבהלה והחליטה להגביר כוננות בכל הגבול, לפנות את המוצבים ולבטל את הפטרולים. צבא ישראל החל לשלוח רובוטים בדמות חיילים כמו בפעם הקודמת. הם רוצים שנתקוף את הרובוט ונסיים את הסיפור. זה הצבא שמחשיב את עצמו כצבא החזק באזור. אמצעים אלו והתקיפות של צה"ל בעקבות תזוזות בגבול הם ביטוי לבהלה בישראל.
"אם רצינו להגיב רק בשביל להעלות את המורל ובשביל דיווח בחדשות היינו עושים את זה ביום הראשון. פעילי ההתנגדות יכלו לפגוע בכל מוצב, לצלם את הפגיעה ולפרסם אותה ברשתות החברתיות ובטלוויזיה וייגמר הסיפור. זוהי לא המטרה שלנו. אנחנו פועלים לפי משוואה ברורה: על ישראל להבין כי ברגע שהיא הורגת את אחד מפעילינו, אנחנו נהרוג את אחד מחייליה. כל חיילי צה"ל מסתתרים כמו עכברים. בסופו של דבר חיילי הכיבוש ייצאו ממחבואיהם, נפגע בהם ונממש את תגובתנו".
האירוע הביטחוני בגבול לבנון, בשבוע שעבר
(צילום: שחר גולדשטיין)

שרשרת האיומים של נסראללה החלה באמצע יולי, אז נהרג לוחם חיזבאללה בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. את הדברים היום אמר נסראללה פחות משבוע אחרי העימות בגבול שבמסגרתו תקפו מסוקי צה"ל יעדי חיזבאללה בתגובה לירי לעבר עמדה צבאית. דובר צה"ל מסר כי היריות נורו לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית וכי "במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. אין נפגעים לכוחותינו".
לאחר התקרית אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על ידי חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו".