זירת האירוע, אתמול
(צילום: נאור אואקרט)

"הוא נראה באטרף, צרח וניסה לדקור אותי בבטן. באינסטינקט משכתי את היד לכיוון הסכין ותפסתי אותו. אם היה לי נשק האירוע היה נגמר הרבה יותר מוקדם": כך סיפר הבוקר (יום ב') ל-ynet אנדריי דוסטוב, רכז ביטחון ביישוב אבשלום שבעוטף עזה, שנפצע קל מדקירת פלסטיני חמוש שחדר מרצועת עזה וצעד על הכביש סמוך למושב שדי אברהם.
לפי תחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל, החשוד - שנורה לאחר מכן על ידי איש ביטחון במועצה האזורית אשכול - חצה את הגדר מדרום הרצועה. שב"כ והמשטרה פתחו בחקירה, ובצה"ל אמרו כי האירוע עדיין מתוחקר. בהודעת המשטרה צוין כי מדובר בחקירת "ניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור". החקירה תתנהל על ידי שב"כ ובשיתוף מחלקת פח"ע בימ"ר נגב.
3 צפייה בגלריה
אנדריי דוסטוב אשר נאבק במחבל
אנדריי דוסטוב אשר נאבק במחבל
אנדריי דוסטוב שנאבק במחבל
3 צפייה בגלריה
המחבל שחדר לחבל אשכול נוטרל
המחבל שחדר לחבל אשכול נוטרל
המחבל נורה ונוטרל
(צילום: גל יעקב)
דוסטוב, בן 42, סיפר כי לאחר דיווח על דמות חשודה בכביש בחבל שלום, הוא הודיע כי הוא קופץ לאזור: "הייתי בטוח שזה בדואים. שאלתי את האיש מה הוא עושה פה, וראיתי שהוא בלחץ. הוא נראה באטרף, עשה את עצמו חירש. חשבתי שמשהו מוזר פה ואמרתי לו - תעלה לרכב שלי. הוא הכניס חצי גוף לרכב, ופתאום ראיתי סכין ביד שלו".
"הוא ניסה לדקור אותי בראש, באינסטינקט משכתי את היד לכיוון הסכין ותפסתי אותו", סיפר הרבש"צ. "זאת הייתה סכין מאוד ארוכה, ראיתי אותה מול העיניים שלי. הוא צרח, ניסה לדקור אותי בבטן. נתתי לו אגרופים, שחררתי את הרגל, והוא עף מהרכב והתחיל לרוץ לכיוון המושבים. אז ראיתי את הרבש"צ השכן, וצעקתי 'מחבל, מחבל'. הוא ירה בו ונטרל אותו".
3 צפייה בגלריה
אירוע חדירה בחבל שלום באשכול
אירוע חדירה בחבל שלום באשכול
הזירה, ליד מושב שדי אברהם
(צילום: נאור אואקרט)
באופן אבסורדי, אנדריי כלל אינו נושא נשק כי בשנה שעברה היה מעורב בתקרית עם בדואים באזור הנגב, בזמן אכיפת סגר הקורונה, שבעקבותיה החליטו במשטרה להחרים לו ולעוד רבש"צ את האקדח. מאז השניים מנהלים מאבק כדי להשיב את הנשק: "האקדח שלי לא נמצא עליי כבר שנה, וזה פשוט הזוי שאני, איש ביטחון, מסתובב ללא אקדח רק בגלל שחבורה של פושעים התלוננה עלינו במשטרה והוחלט לקחת לנו את האקדחים. זה לא הגיוני שרכז ביטחון בעוטף עזה מסתובב ללא אקדח".
תושבים ביישובי חבל שלום התבקשו להישאר בבתיהם עקב התקרית. החשוד, שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, הגיע ככל הנראה מהעיר רפיח שברצועת עזה. מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, הגיע לזירה.