2 צפייה בגלריה
גיא ניר
גיא ניר
חמש שנים בחופשה כפויה. תנ"צ גיא ניר
(צילום: דוברות המשטרה)
חמש שנים עברו מאז שהחל, אבל במשטרה מתעקשים להמשיך לנהל את ההליך משמעתי על עבירות זניחות נגד הקצינה רב-פקד צ' שהתלוננה בעבר נגד מפקד להב 433 רוני ריטמן. זאת למרות שנגנז כתב האישום המשמעתי נגד מפקדה, תנ"צ גיא ניר, שנמצא בחופשה כפויה מאז שחשף שחיתויות.
ההליך המשמעתי נגד רפ"ק צ' מתנהל באשמת עיכוב במילוי שאלון תחקיר ביטחוני, ועל כך שכינתה קצינה אחרת "סתומה". רפ"ק צ' עדיין מוגדרת מתלוננת נגד ריטמן, ובמקביל מנהלת תביעת דיבה נגד המפכ"ל הקודם רוני אלשיך. רפ"ק צ' התלוננה בעבר במחלקה לחקירות שוטרים כי ניצב ריטמן ביצע בה מעשה מגונה. מח"ש מצאה את תלונתה מוצדקת, אך לבסוף הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
רוני ריטמן
רוני ריטמן
מפקד להב 433 לשעבר רוני ריטמן
(צילום: צביקה טישלר)
בינתיים בהליך נפרד מונה קצין בודק לבדיקת ההתנהלות חטיבת המודיעין במשטרה, שבראשה עמד ניר. הקצין שמונה היה מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן, שביצע חקירה מקיפה והחליט כי ניר ו-צ' צריכים לעמוד לדין משמעתי. ניר ורפ"ק צ' טענו אז כי דו"ח הקצין הבודק נועד לנקום בהם על התלונה שהגישה רפ"ק צ'.
בהתערבות בית המשפט נאלצה המשטרה לחזור בה מכתב האישום נגד תנ"צ ניר, ולאפשר לו לצאת לפנסיה. בשבוע שעבר, רגע לפני סגירת הפרטים האחרונים של תנאי פרישתו, דרש ניר שלאור סגירת התיק נגדו ייסגר גם התיק נגד פקודתו רפ"ק צ'. ניר הבהיר בדיון שנערך כי לא יסכים לפרוש ולהשאיר מאחור את פקודתו לשעבר כשהיא ממשיכה להילחם בבית דין משמעתי.
אלא שראש חטיבת התביעות, תת ניצב דדו זמיר, נעמד על רגליו האחוריות והודיע כי הוא לא מוותר על ניהול ההליך המשמעתי נגד הקצינה. "מדובר באירועים שלא קשורים אל גיא ניר. אני לא מתרגש גם מאלף עתירות", אמר זמיר.