גל מעצרים של המשטרה: בכיר ברכבת ישראל ועובדים במשרד השיכון נעצרו הבוקר (שני) בפשיטה של להב 433 אחרי חקירה סמויה בחשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות כלכליות נוספות. 11 בני אדם נעצרו ו-18 נוספים עוכבו לחקירה, בהם גם עובדי ציבור ברשות מקומית.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: נדב אבס)
במסגרת החקירה, שהתנהלה בחודשים האחרונים במישור הסמוי, עלה חשד כי עובדי ציבור פעלו יחד עם גורמים נוספים לקידום מכרזים בתחומי אחריותם בתמורה לטובות הנאה, ובמעורבות של בעלי השפעה בחברה ממשלתית ובמוסדות השלטון.
במשטרה ציינו כי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) מטפלת בחקירה, יחד עם חקירות מכס, מע"מ חיפה ומס הכנסה בחיפה. כמו כן, גם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מסייעת בחקירה ופרקליטות מיסוי וכלכלה מלווה אותה.
עו"ד יהלי שפרלינגעו"ד יהלי שפרלינג
עורכי הדין יהלי שפרלינג ותמיר סננס, המייצגים את הבכיר ממשרד השיכון, מסרו בתגובה: "מדובר על עובד ציבור שלא דבק בו רבב. אנחנו בטוחים כי גם עתה פעל בצורה וחוקית וערכית".
לפני שבועיים הודיעה המשטרה גם על גיבוש תשתית ראייתית בגין שוחד ועבירות נוספות נגד יותר מ-30 חשודים - בהם ראשי מועצות וסגנים, עובדי ציבור ובעלי תפקידים ברשויות. לפי החשד, רשת מכללות גדולה העבירה באופן קבוע ולאורך שנים תשלומי שוחד לאישי ציבור במועצות מקומיות שונות כדי להבטיח את המשך התקצוב, ההתקשרות וההפעלה ביישובים שבהם העבירה את התשלומים.