2 צפייה בגלריה
סמ"ר ארז מרימו
סמ"ר ארז מרימו
סמ"ר ארז מרימו
(צילום: דנה קופל )
פרוטוקול גזר הדין הישן נשלף מהארכיון - דורס השוטר יועמד לדין בגין נהיגה בפסילה לצמיתות: המשטרה צפויה להגיש היום (א') כתב אישום נגד מואיד נאשף, תושב טייבה בן 50, שנתפס נוהג ברכב אף על פי שרישיון הנהיגה שלו נפסל לצמיתות בגין מעורבותו בדריסה למוות של שוטר.
נאשף נעצר לבדיקה בשבוע שעבר במהלך פעילות מבצעית של בלשי יחידת התנועה במרחב שרון. לאחר בירור, גילו הבלשים כי הנהג היה מעורב ב-1992 בפריצה לחנות בכפר סבא, ובהמשך בדריסתו של השוטר סמל-ראשון ארז מרימו במהלך מרדף.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר ארז מרימו
סמ"ר ארז מרימו
תעודת השוטר של מרימו
(צילום: דנה קופל )
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר ב-1993 על נאשף, שנהג ברכב הדורס לצד שני חבריו, 14 שנות מאסר. במקביל החליט אז בית המשפט לשלול את רישיונו לצמיתות. סמ"ר מרימו, בן 26 בנפלו, קיבל לאחר מותו את "עיטור המופת" של המשטרה לנוכח אומץ הלב שגילה במהלך המרדף.
נאשף שוחרר מהכלא ב-2005, ואולם פרוטוקול גזר הדין והכרעת הדין בעניינו לא נשמרו במאגר המשטרתי ובבית המשפט. המשמעות הייתה ברורה: ללא מציאת הפרוטוקול לא ניתן היה למצות את הדין עם נאשף בגין נהיגה בזמן פסילה.
בוחני התנועה של מרחב שרון הצליחו בעבודה מאומצת לאתר בארכיון שירות בתי הסוהר את פרוטוקול הדיון, שבו הורה בית המשפט על פסילת הנהיגה ברכב לצמיתות. בעקבות כך יוגש כאמור היום כתב האישום שמייחס לנאשם נהיגה אף שלא הוציא רישיון מעולם.