3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משתתפי התכנית
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משתתפי התכנית
נתניהו עם משתתפי התוכנית
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של רשת)
בג"ץ דחה הערב (ג') על הסף את עתירת הליכוד נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, לאסור את פרסום הופעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית "סטנד-אפ ניישן". הקטע אמור היה להיות משודר הערב בערוץ רשת, והשופט פוגלמן אסר על שידורו בטענה לתעמולת בחירות.
"פוליטיקאים רבים מופיעים בתוכניות בידור כמו 'אופירה וברקו' ו'ארץ נהדרת', ועדת הבחירות החליטה לצנזר דווקא את הליכוד", נכתב בעתירת הליכוד, שעות לפני ששופטי העליון דחו אותה.
בתגובת בג"ץ נכתב בין היתר כי "על אף הדחיפות המתבקשת נוכח הכוונה לשדר את הקטע עוד היום בשעה 21:00, העתירה הוגשה רק דקות ספורות לפני השעה 18:00 באמצעות דואר אלקטרוני. נטען בעתירה כי ההחלטה לוקה בחוסר סבירות קיצוני וכי נפלו בה פגמים דיוניים ומשפטיים. דין העתירה להידחות על הסף, אם מחמת השיהוי שדבק בהגשתה בנסיבות העניין, ואם בהיותה תיאורטית. נוכח סמיכות הזמנים למועד השידור, התברר מיד עם הגשתה כי אין מנוס אלא לדחותה".
3 צפייה בגלריה
עדס ופוגלמן
עדס ופוגלמן
מימין: השופט ופוגלמן
(צילום: יוסי זמיר, לע"מ)
לאחר פרסום החלטת ועדת הבחירות, המשיבים מצד ראש הממשלה והליכוד טענו כי יש לדחות את העתירה על הסף היות שהעותר לא הביא ראיות שיוכיחו כי בתוכנית תתקיים תעמולת בחירות, וכי תכלית התוכנית היא בידור.
בעתירה נגד שידור הקטע, שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר, נטען כי לאור תזמון הופעתו של ראש הממשלה נתניהו - שלושה שבועות לפני הבחירות - אותו פרסום ישמש כתעמולת בחירות. מצד ערוץ רשת נטען כי מבנה התוכנית בנוי כך שבנוסף לקומיקאים הקבועים, מדי שבוע מתארח אדם מפורסם מתחום אחר וכך הוזמן הפעם ראש הממשלה, שהסכים להשתתף.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
עתרו לבג"ץ: "רק את הליכוד מצנזרים"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בערוץ הסבירו גם כי אורך הקטע שבו מופיע נתניהו הוא תשע דקות וחצי, וכי בעריכה שמו דגש על כך שלא תהיה תעמולת בחירות. עוד טענו כי שידור הפרק לא מתקיים בצמוד לבחירות.
הקטע המדובר הועבר לשופט פוגלמן, שהחליט כי יש לקבל את העתירה לאחר שצפה בו - בטענה שהתוכן אכן ישמש כתעמולת בחירות ולכן אסר על שידורו.
"לאורך הקטע כולו שזורים מסרים שנוגעים במישרין לסוגיות שנמצאות בימים אלה על סדר היום הפוליטי", כתב השופט, "ובכלל זאת הטיפול במשבר הקורונה והיציאה ממנו, החיסונים למחלה, הצגת המורכבות ב'ראש ממשלה חליפי' והסכמי השלום. בעיני הבוחר הסביר, אמירות אלו עשויות להשפיע על ההצבעה". עוד כתב השופט כי "חלק מהמסרים ממוקדים בהתפארות בהצלחות עבר – שיקול שנוטה לטובת הקביעה כי מדובר בתעמולת בחירות".
בליכוד צייצו לאחר הכרעת השופט: "אנחנו נערער על ההחלטה לצנזר את ראש הממשלה נתניהו הערב בערוץ 13. אותנו מצנזרים בזמן שלא מצנזרים את הראיונות המלטפים של כל יתר הפוליטיקאים בתוכניות אירוח כמו 'אופירה וברקו', או את התעמולה הפוליטית ב'ארץ נהדרת'. לא ייתכן שיהיה דין אחד לליכוד ודין אחר לכל השאר".
מוקדם יותר ברשת מסרו בתגובה כי "ועדת הבחירות המרכזית לא אישרה לצערנו את שידור קטע מהתוכנית "סטנד-אפ ניישן" בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, אנחנו מבטיחים לכם תוכנית מצחיקה, מבדרת ומהנה במיוחד".
פורסם לראשונה: 18:58, 02.03.21