2 צפייה בגלריה
 בית הספר אלמוג במעלה אדומים
 בית הספר אלמוג במעלה אדומים
בית הספר אלמוג במעלה אדומים
עוד התפרצות קורונה מקומית: 25 נדבקים חדשים בקורונה אותרו השבוע במעלה אדומים, בהם 21 תלמידים ושלוש מורות מחוסנות מבית הספר היסודי אלמוג, וכתוצאה מכך קרוב ל-500 תלמידים נשלחו לבידוד רגע לפני החופש הגדול.
עד כה לא ידוע מהו מקור ההדבקה, אך קיים חשש להתפרצות תחלואה בעיר. במהלך היומיים האחרונים הגיעו לבית הספר ניידות בדיקה של קופות החולים שערכו 442 בדיקות שתוצאותיהן צפויות להגיע במהלך השעות הקרובות.

בנימינה עדיין אדומה
(צילום: אבי חי, אביהו שפירא)

במקביל פנה ראש העיר בני כשריאל למנהלי קופות החולים בדרישה להרחיב את שעות החיסונים כך שכל בני הנוער בעיר יוכלו להתחסן. "נוכח התחלואה פתחנו מיד מתחם בדיקות בבית הספר שבו נבדקו בהפרדה מלאה תלמידים ומבוגרים", אמר כשריאל.
מרבית התפרצויות הקורונה האחרונות החלו במוסדות החינוך, אבל כנראה שלא כולם הבינו את המשמעויות. למרות התגברות התחלואה וחזרת החובה לעטות מסכה במקומות סגורים - בתיעוד מערב הוקרה לסייעות גני הילדים בחדרה שנערך אתמול, נראה שכמעט אף אחד מהנוכחים לא עטה מסכה על פניו.
2 צפייה בגלריה
(מתוך פייסבוק)
בעיריית חדרה התגאו בקיום האירוע, ולצד התמונה שפרסמו בעצמם - ובה נראים הנוכחים ללא מסכות - וכתבו כי "השנה היה חשוב במיוחד להודות לכל אלו שנרתמו לסייע לאורך כל השנה המאתגרת. כשכל המשק הושבת והן אלו ששמרו על היקר לנו מכל ואפשרו לחלקינו לצאת לעבודה וגם לשמור קצת על השפיות. לאורך השנה הן עבדו בשמרטפיות שנפתחו עבור צוותי רפואה וצוותי חינוך, והחליפו גננות במקצועיות ובמסירות רבה".
בעקבות הפרסום התעוררה ביקורת חריפה בקרב הורי הילדים. "מספיק שאחת הסייעות או מי המשתתפים עם קורונה אפילו מבלי שיידע על כך, והנה הדרך להדבקה המונית", אמר אחד ההורים. "הסייעות ממשיכות לעבוד גם בקייטנות הקיץ, ואחרי שהפרו את התקנות הן יסכנו את הילדים שלנו".
בעיריית חדרה מסרו בתגובה כי "העירייה, מנהליה ועובדיה מקפידים לשמור על ההנחיות קלה כחמורה. האירוע אתמול היה מרגש מאוד וגם בו נדרשו כולן, לעטות מסיכות. אומנם התמונות צולמו מיד לאחר סיום ארוחת הערב, אבל נקפיד שדברים מהסוג הזה לא יחזרו על עצמם".
אתמול אובחנו 293 ישראלים כחיוביים לקורונה - מספר המאומתים היומי הגבוה ביותר מאז תחילת אפריל. בסך הכול בוצעו כ-63 אלף בדיקות, ו-0.5% מהן היו חיוביות. בישראל 1,760 חולי קורונה פעילים. על פי לוח נתוני הקורונה של משרד הבריאות בתל אביב 197 חולים פעילים והעיר היא עם ציון רמזור 6.5 – כלומר כתומה. בכפר סבא 162 חולים פעילים, בבנימינה 123, במודיעין מכבים רעות 102, בהרצליה 91, בכוכב יאיר 85, בפתח תקווה 81, ברמלה 53 ובנתניה 51.
לצד העלייה בתחלואה, גם מספר המתחסנים ממשיך לעלות ואתמול קיבלו 16,321 ישראלים את מנת החיסון הראשונה. מדובר במספר הגבוה ביותר בשלושת החודשים האחרונים. 3,279 ישראלים קיבלו את מנת החיסון השנייה. מאז 20 ביוני קיבלו 90,617 ישראלים את מנת החיסון הראשונה, רובם בני 12 עד 15.