מדינת היעד המרכזית של התיירים הישראלים בתקופה האחרונה נכנסת לסגר שני וצפויה לצאת מהרשימה הירוקה - מה שיחייב את החוזרים ממנה לכניסה לבידוד: בעקבות העלייה החדה בתחלואה ביוון הודיעו היום (ה') במשרד הבריאות כי ככל הנראה יוון לא תיכלל ברשימת המדינות הירוקות בעדכון הרשימה שייכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב.
שעה קלה לאחר הודעת משרד הבריאות, הורה ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס על הטלת סגר כללי לשלושה שבועות במדינה. הסגר השני במדינה ייכנס לתוקף החל מיום שבת הקרוב.
2 צפייה בגלריה
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
בדרך לסגר שני. עם מסכה ביוון
(צילום: AP)
אם אכן יוון תיכנס לרשימת המדינות האדומות, תחול חובת בידוד על מבקרים שיחזרו מיוון לישראל החל מ-17 בנובמבר. במשרד הבריאות ציינו כי הודעה מסודרת בנושא תפורסם לאחר חתימת מנכ"ל המשרד על הצו.
שיעור התחלואה ביוון נמוך מאשר ברוב מדינות אירופה, אך מספר הנדבקים בה גדל בהדרגה מתחילת אוקטובר, מה שגרם לממשלה להטיל מגבלות מחדש. לפי נתוני משרד הבריאות היווני, אתמול אובחנו 2,646 מקרים – שיא חדש במספר המאומתים היומי – ודווח על עוד 18 מתים.
2 צפייה בגלריה
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
(צילום: AP)
בתחילת השבוע הרחיבה יוון את העוצר הלילי וסגרה למשך חודש מסעדות, ברים, תיאטראות ומוזיאונים באזורים המאוכלסים ביותר במדינה. באזורים מסוימים, בעיקר בצפון יוון, כבר הוטל סגר. מפרוץ המגפה נדבקו בקורונה ביוון 46,892 בני אדם ומניין המתים בה עומד על 673.
ביום ראשון ייכנסו לרשימת המדינות האדומות חמש מדינות אירופיות אחרות: איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה. הבאים ממדינות אלו, כמו משאר המדינות האדומות, יחויבו ב-14 יום בידוד.
וייטנאם הצטרפה בתחילת השבוע לרשימת המדינות הירוקות שכוללת גם את איסלנד, אסטוניה, איי סיישל, דנמרק, הונג קונג, ניו זילנד, פינלנד, קנדה, קפריסין, רואנדה, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, טייוואן, נורווגיה, סינגפור, קובה ותאילנד.
פורסם לראשונה: 11:21, 05.11.20