1 צפייה בגלריה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
אביעד משה ושירה איסקוב
מודה בתקיפת שירה איסקוב - וטוען כי היא התגרתה בו. סניגוריו של אביעד משה, המואשם בניסיון רצח אשתו במצפה רמון, תקפו את שירה איסקוב במענה לכתב האישום, והאשימו אותה כי התגרתה בו. סנגוריו של אביעד משה מנסים לבסס טענת קינטור - התנהגות מתגרה הגורמת לנאשם לא לשלוט במעשיו - מצד שירה איסקוב. בתגובה הרשמית של הסנגורים לבית המשפט נכתב כי היא "התגרתה בו בצורה מעליבה ומשפילה". לטענתם, לאחר ההפלה הטבעית שעברה התגרתה בו "בכל דרך אפשרית".

שירה איסקוב: "למה אני צריכה לראות את האיש שניסה לרצוח אותי?"
(צילום: ערוץ כנסת )

לצד זאת הודה משה כי תקף את איסקוב וחבט בה במערוך, תוך שהיא זועקת לעזרה. הוא הודה גם שדקר אותה, אך טען כי לא התכוון לגרום למותה. במענה לכתב האישום השתלחו באיסקוב הסנגורים וטענו כי "היא המשיכה וניצלה כל הזדמנות כדי לעלוב בנאשם, להתגרות בו, להתעלל בו מילולית". עוד ציינו כי שוחחה עם הוריה בטלפון והודיעה להם כי מאסה באביעד ובמשפחתו, סיפרה כי הוא מרביץ לה וכי בכוונתה לבוא אליהם לעשות את החג.

הגשת כתב האישום נגד אביעד משה
(צילום: רועי עידן)

לטענתם, איסקוב ארזה תיק, הבהירה למשה כי היא עוזבת אותו ונוסעת לבדה עם בנה להוריה, ואילו הוא הפציר בה לא לנסוע במצבה הנסער את כל הדרך לבדה. "בשום שלב לא גמלה בלבו ההחלטה להמית את המתלוננת", נטען. זאת, כאשר לפי כתב האישום הוא ניסה לרצוח את איסקוב ודקר אותה בסכין 20 פעמים.
לפי פרקליטי משה, "מכלול התגרות המתלוננת שהצטבר במהלך פרק הזמן מאז ההפלה והתעצם עובר לערב ראש השנה, הוא אשר גרם לנאשם לאבד שליטה על מעשיו ולפגוע במתלוננת". עוד נטען כי לא לחש לה "תמותי כבר". במענה לכתב האישום הותקפה גם המדינה. לפי הסניגורים, "המאשימה שכחה לציין כי הנאשם הפסיק בחניקת המתלוננת מיוזמתו".
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה על הטלת האחריות מצד אביעד משה על שירה איסקוב: "מדובר באדם שפל שראוי שיירקב מאחורי סורג ובריח. האשמת הקורבן בפשע היא פרקטיקה ידועה ובזויה. אף אישה אינה אשמה כשהאדם שאמור להיות הקרוב אליה ביותר תוקף אותה באכזריות ומנסה לרצוח אותה. שום דבר ששירה אמרה או עשתה לא יכול להצדיק את המעשה האכזרי הזה.
"מדובר בהמשך להתנהלותו הבזויה שכללה ניסיון למנוע את פרסום שמו ומאמצים להותיר את שירה מסורבת גט. כולי תקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם אדם שכבר ניסה פעם אחת לרצוח את אשתו ואם בנו ומנסה כעת לרצוח את נפשה".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.