2 צפייה בגלריה
זירת רצח הטסטר
זירת רצח הטסטר
זירת הרצח
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
הצעיר מהקריות שרצח לפני יותר משנה את המורה לנהיגה יוסף שמילוביץ' ותקף צעיר אחר באורח קשה הוכר היום (שני) כלא כשיר נפשית לעמוד לדין. כך נקבע בשתי חוות דעת שונות שהוגשו לבית המשפט המחוזי בחיפה. בעקבות חוות הדעת הופסקו ההליכים הפליליים בשלב זה, ונקבע שיאושפז במוסד פסיכיאטרי לתקופה של עד 25 שנה. אם מצבו ישתפר במהלך השנים, תיתכן אפשרות כי ההליכים המשפטיים יחודשו.
הרצח והתקיפה – שבוצעו לכאורה ללא כל מניע - אירעו ב-30 ביוני 2019 בשעת בוקר מוקדמת. אביב חכים, בן 23 מקריית אתא, יצא לבית חברו שהתגורר בקריית מוצקין , דפק בדלת ומשלא נענה עזב את המקום.
2 צפייה בגלריה
הנרצח יוסי שמילוביץ
הנרצח יוסי שמילוביץ
נדקר ברכב, והתמוטט בתחנת המשטרה. יוסף שמילוביץ'
(באדיבות mynet קריות)
בשלב זה, נכנס שמילוביץ' ז"ל לרכבו, והחל בנסיעה כאשר הבחין בו הצעיר שהיה חמוש בשני סכינים. "הנאשם רץ לעבר הרכב, פתח את דלת הרכב הקדמית-ימנית שלצד מושב הנוסע שליד הנהג, נכנס לתוך הרכב, ודקר את המנוח בפלג גופו העליון באמצעות אחת הסכינים שהייתה ברשותו בכוונה להמיתו", נכתב בכתב האישום. "בשלב מסוים, יצא המנוח מהרכב. בה בעת, הקיף הנאשם את הרכב מצדו הקדמי, ניגש למנוח שעמד בסמוך לרכב, והמשיך לדקור אותו בפלג גופו העליון באמצעות הסכינים בכוונה להמיתו".
שמילוביץ' נסע לתחנת משטרת זבולון, שם התמוטט, ובהמשך נפטר מפצעי הדקירה העמוקים. חכים המשיך לאחר הרצח לביתו של חבר אחר, בקריית ים. הוא הצליח להיכנס לבית לאחר שאמר לאמו של החבר כי הוא חייב לו כסף. הוא דקר את החבר שישן באותה שעה במיטתו, ופצע אותו באורח קשה. כאשר ברח מהדירה, עצר אותו אחד השכנים והחזיק בו עד לבוא המשטרה.
בתו של הנרצח בריאיון לאולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כחודש לאחר הרצח ייחס לו עבירות של רצח, ניסיון רצח והחזקת סכין. כחודשיים לאחר מכן הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית, שקבעה כי חכים אינו כשיר לעמוד לדין. בית המשפט לא הסתפק בחוות הדעת ומינה ועדה של שלושה מומחים בראשות הפסיכיאטר המחוזי, שבדקה גם היא את הנאשם, והגיעה למסקנות דומות.
בעקבות זאת, כאמור, הסכימה הפרקליטות על הפסקת ההליכים. בית המשפט הוציא צו אשפוז לתקופה מרבית של 25 שנה. סנגוריו, עורכי הדין חלי גראו גלבוע ושלומי כהן מהסנגוריה הציבורית, הצדיקו את ההחלטה והוסיפו: "אנו משתתפים בצער משפחתו של המנוח. מדובר בטרגדיה נוראית".
בתו של הנרצח, דקלה שמילוביץ' שבת, שנאבקה בהחלטה, אמרה כי היא מאוכזבת. "גזר הדין פוטר רוצח נתעב מאחריות למעשיו. הוא לא יעמוד לדין ולא יישב בכלא יום אחד בחייו", אמרה. "עוד מספר שנים לא רב, הוא יחזור להסתובב ברחובות, בין ילדינו ומשפחותינו. לא להאמין כמה אין צדק במדינה הזאת. צריך להזכיר שהרוצח לא הכיר את אבא שלנו, פשוט ראה אותו ברחוב ותקף אותו בדקירות. מי ייקח את האחריות? איפה היו בתי החולים ששחררו אותו פעם אחרי פעם? מחלת נפש צצה ביום בהיר אחד? מי מגן עלינו? הרצח הבא כתוב על הקיר".