אביגדור ליברמן בנאום לאחר תוצאות המדגמים
(צילום: גיל יוחנן)

שלושת המדגמים בטלוויזיה העניקו למפלגת ישראל ביתנו שבעה מנדטים - אותו מספר מנדטים שקיבלה המפלגה בתוצאות האמת בבחירות בשנה שעברה. בישראל ביתנו שמרו על אופטימיות בתגובות שאחרי המדגמים ובמפלגה תולים את התקוות בקולות שבמעטפות הכפולות. ליברמן אמר בנאומו אחרי המדגמים כי המטרה להקים ממשלה יציבה, ציונית וליברלית, והוא אינו מוכן לוותר על ערכים אלה. חברו למפלגה אלי אבידר הוסיף כי מעדיף עוד עשרה סבבי בחירות מאשר לראות את סמוטריץ' ובן גביר בממשלה.
יושבת ראש המפלגה אביגדור ליברמן פנה לתומכיו ואמר כי "בתנאים לא פשוטים עשינו את המקסימום, והדבר הכי חשוב - הראנו לכולם שיש לנו דרך. דרך ייחודית מאוד".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
ליברמן. לא מוותר על ממשלה יציבה, ציונית וליברלית
(צילום: דנה קופל )
ליברמן הוסיף כי "כל מה שאמרנו לפני הבחירות אנחנו אומרים אחריהן. המטרה שלנו להקים ממשלה ציונית וליברלית, ועל שני הערכים האלו לא נוותר. בנוסף, אני מציע לכולם קצת לקחת אוויר ולהמתין כמה שניות או כמה ימים. בסופו של דבר עדיין כ-450 אלף קולות במעטפות כפולות, מחכים לספירה. הקרב צמוד, ולכן 450 אלף קולות שייספרו עד יום שישי, כנראה, באמת יכולים לשנות את התמונה מקצה לקצה".
לדבריו, "אני מקווה שאותם קולות שאנו מחכים להם אכן יאפשרו להקים ממשלה יציבה ואני חוזר, ציונית וליברלית. כרגע אין טעם להתעסק לא בניחושים ולא בחישובים, אבל חייבים להבין שמדינת ישראל זקוקה לתפנית. אי אפשר להמשיך באותה דרך שהמשכנו עד היום, אי אפשר להמשיך עם אותם הדברים, עם אותו חוסר ניהול של המדינה גם בתחום הרפואי והכלכלי. אנחנו אופטימיים, כשנדע תוצאות סופיות נראה שיש דרך אחרת ולכן בוא נמתין וישראל ביתנו תמשיך. יהיו התוצאות אשר יהיו, אנחנו נכבד אותן אבל אנחנו נמשיך באותה הדרך. אנחנו מאמינים בצדקת הדרך". ליברמן סיים את נאומו בתודה לפעיליו ולמצביעיו ואיחל לכולם חג פסח שמח וכשר.
חבר הכנסת אלי אבידר הוסיף כי "התוצאות לא רלוונטיות". הוא הסכים עם ליברמן שצריך להמתין לקולות שבמעטפות הכפולות. "זה יביא לשינוי דרמטי ואנחנו מעודדים שנקבל יותר משמונה מנדטים. נתניהו לא צריך לפתוח שמפניות", אמר.
2 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
אבידר אחרי תוצאות המדגמים. עדיף בחירות נוספות מסמוטריץ' ובן גביר בממשלה
(צילום: דנה קופל )
אבידר התייחס לשיעור ההצבעה הנמוך בבחירות: "אני לא יודע מה גרם לאנשים להיות בסוג של אדישות ולא ללכת להצביע. מה החבר'ה בתל אביב חשבו לעצמם כשהחליטו לא להצביע. הקמפיין שלנו היה ממוקד. השקענו לא מעט בגוש ובקהל בוחרים שלא יצביע לנו כמו הערבים. חשבנו שזה נכון. אחרים לא השקיעו בהם. אני בטוח שנעלה".
לדברי אבידר, הקולות במעטפות הכפולות "הם חולי קורונה ומבודדים שכועסים על נתניהו ועל הניהול הכושל שלו. אנשים שחולים בגללו. לדעתי הוא גם לא יקבל קולות בצבא כי חיילים לא יוצאים הביתה כדי לא להעיק על ההורים. תהיה תוצאה שתשנה המאזן. מעבר של מנדט אחד לצד אחד זה כמו מעבר של שני מנדטים".
עם זאת אבידר ציין כי לא חושש מבחירות חמישיות. "אם האופציה היא ממשלה עם שר המשפטים סמוטריץ', שר החשיכה בן גביר, והכנסת הומופובים כמו נעם. אם זו הממשלה זו חשכת ימי הביניים שתנהל את המדינה. עדיף ללכת לעוד עשר בחירות".
ליברמן היה בשנתיים האחרונות לאחד מהמבקרים החריפים ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר פעם אחר פעם כי לא יישב בקואליציה איתו. לאחר שבסבב הבחירות ראשון ב-2019 קיבלה ישראל ביתנו רק חמישה מנדטים ובניגוד להערכות לא הצטרפה לקואליציה עם הליכוד, בבחירות 2019 ב' היא התחזקה לשמונה מנדטים. אשתקד קיבלה שבעה מנדטים והייתה חלק מהגוש המתנגד לנתניהו.