בית המשפט המחוזי בנצרת גזר אתמול (שני) 13 שנות מאסר בפועל על בן 47 מאזור הצפון שהורשע באונס בתו החורגת. הילדה, הסובלת מאוטיזם אך נמצאת בתפקוד גבוה, הייתה בת 12 בזמן שהתחילו המעשים - שנמשכו כשבע שנים. מלבד המאסר בפועל, בית המשפט גזר על האב שנתיים על תנאי ופיצוי בסך 100 אלף שקלים לבתו החורגת.
1 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בנצרת
בית משפט השלום בנצרת
האב החורג הורשע במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט בנצרת
(מתוך אתר בתי המשפט )
הנאשם היה נשוי במשך שנים לאמה של הצעירה, ונעצר בחודש מאי 2019. במהלך המשפט התברר כי במשך השנים היה פוקד את חדרה בשעות הלילה מספר רב של פעמים. הוא היה נכנס למיטתה ומבצע בה את זממו. באחד המקרים ביצע את המעשים בעת שהתקלחה.
לאחר שמיעת חלק מהעדויות, נחתם הסדר טיעון והנאשם הודה במיוחס לו. הוא הורשע בעבירות רבות של אונס במשפחה, ומעשים מגונים במשפחה בנסיבות אינוס. חלק מהמעשים בוצעו לפני שהקורבן הייתה בת 16 וחלק לאחר מכן.
במהלך המשפט התברר כי הנערה שמרה את המעשים בסוד מחשש שאם תספר על כך הנאשם יפגע בה פיזית, המשפחה תתפרק והבית יקרוס כלכלית, שכן הנאשם היה המפרנס היחיד.
הרכב השופטים בראשות סגנית הנשיא אסתר הלמן, קבע כי מתחם העונש הראוי הוא בין 11 ל-20 שנות מאסר בפועל. השופטים ציינו כי לנאשם אין עבר פלילי, אולם המעשים נמשכו שבע שנים, "כך שעשייתו העבריינית נמשכה לאורך השנים הללו".
השופטים הוסיפו כי "ייתכן ואף היה מקום להחמיר בעונשו של הנאשם בתוך המתחם משיקולי הרתעת היחיד והרבים, בשל הנסיבות החריגות בחומרתן של המקרה, על רקע העובדה שהנאשם ביצע את המעשים המיניים בבתו הקטינה החורגת, במשך שנים רבות, על אף מודעותו להיותה בעלת צרכים מיוחדים, ואף תוך ניצול עובדה זו". עם זאת קבעו, כי בהתחשב בעובדה שהנאשם צפוי למאסר ממושך, במסגרתו ייתכן וישולב בהליך טיפולי, אין מקום לחרוג ממתחם הענישה, ולכן בחרו להתמקד ברף הנמוך-בינוני.