(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס למשבר הפוליטי ואמר כי "אנחנו רוצים להביא לקיצה של הממשלה הזאת". בריאיון לאולפן ynet תקף טיבי בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא "המסית הגדול ביותר נגד החברה הערבית".
למרות שהסקרים לאחרונה חוזים ירידה משמעותית בכוחה של הרשימה המשותפת, אם זו אכן תרוץ שוב במתכונת הנוכחית בבחירות הבאות, טיבי אמר כי "בדרך כלל השיקולים לבחירות הם לא רק מה טוב בסקרים, אלא שיקולים עניינים אחרים. ממשלתו של נתניהו היא אחת הגרועות ביותר. תראו את המצב הכלכלי, הקריסה, המצב הבריאותי, הטיפול הכושל במשבר הקורונה, ומי שעומד בראש הממשלה הזאת הוא המסית הגדול ביותר נגד הציבור הערבי. לכן הסקרים הם שיקול משני למרות שזה שיקול חשוב, אנחנו רוצים להביא לקיצה של הממשלה הזאת".
2 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
"הסקרים הם שיקול משני". אחמד טיבי
(צילום: ירון שרון)
-מה אתה חושב על המאמצים של אנשי כחול לבן להגיע בכל זאת לפשרה? "דז'ה וו, כבר היינו במחזה הזה לפני כמה חודשים, ושוב אנחנו פה. מה שמתרחש לאחרונה הוא פתטי. זו הנשמה מלאכותית לממשלה גרועה ומה שאנחנו קוראים, שומעים ורואים בימים האחרונים לא מוסיף כבוד לפוליטיקה. אני רוצה לומר לגנץ שגם אם נתניהו יחתום לו על שלושה כתבי התחייבויות שהרוטציה תהיה - היא לא תהיה. אנחנו עדין מחפשים את האדם שמאמין להבטחות של נתניהו והוא לא בנמצא. אין אדם כזה בגלובוס".
-אולי יש אחד כזה, קוראים לו מנסור עבאס. "הצעתי לו באופן אישי לא להאמין לנתניהו, ואמרנו לו את הדברים שאנחנו אומרים לאחרים גם, שהוא הבטיח ולא קיים לעשרות אנשים ואף אחד לא יודע איפה הם נמצאים כיום".
2 צפייה בגלריה
 "המסית הגדול ביותר נגד הערבים". נתניהו
 "המסית הגדול ביותר נגד הערבים". נתניהו
"המסית הגדול ביותר נגד הערבים". נתניהו
(צילום: רויטרס)
טיבי טען כי ח"כ עבאס, שלאחרונה נרשמה התקרבות בינו לבין נתניהו והליכוד, לא יצליח לקדם דברים שחשובים לחברה הערבית, ובראשם האלימות המשתוללת שם, כולל מעשי רצח רבים. "את יודעת כמה אנשים עשו דילים עם בנימין נתניהו וקיבלו אפס אחד גדול? מאז שנתניהו הופיע בוועדה למאבק באלימות שבראשה עמד עבאס, נהרגו 20 אזרחים ערבים. מאז שנתניהו הופיע אצלי בוועדה לפני שמונה שנים באותו נושא ובאותה וועדה, נהרגו 500 אנשים".
טיבי הוסיף: "מעשי הרצח והפשיעה צריכים החלטה. אגב, לא תקציב, טוב שיהיו תקציבים לאלמנטים מסוימים. אבל לרצח בבקה אל גרבייה לא היה צריך תקציב, היה צריך משטרה נחושה, מקצועית, שתדע על הרצח לפני, וכל אזרח בבקה ידע שרצח כזה יגיע. ולאחר מכן תמנע שהרוצחים ירדפו אחרי אמבולנס וירססו בנשק אוטומטי רכב אחר. איפה זה קורה? תחת עינה הלא פקוחה של המשטרה. אגב, משטרת ישראל היא משטרה חזקה. בנתניה לפני שנים רבות כשהיא החליטה למגר את ארגוני הפשיעה היא עשתה זאת. אנחנו רוצים שהיא תעשה אותו דבר לגבי ארגוני הפשיעה בחברה הערבית".