2 צפייה בגלריה
בתי חולים
בתי חולים
בתי חולים שבהם מאושפזות הנשים
(צילום: עידו ארז, נדב אבס, חורחה נובומינסקי, קובי ריכטר/TPS)
לפחות תשע נשים בהיריון מאושפזות במצב קשה בבתי החולים, ארבע מהן יולדו: בזמן שבבית החולים בילינסון נלחמים על חייה של רחל, בת 33 שנדבקה בקורונה ואושפזה במצב קשה מאוד, פונתה אמש (יום ב') לבית החולים בפתח תקווה חולת קורונה נוספת שגם מצבה מוגדר קריטי.
בנוסף, עוד ארבע נשים חולות קורונה בהיריון הגיעו לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק בימים האחרונים, אחת מהן ילדה כבר. כל הארבע היו במצב של תמיכה נשימתית (לא מונשמות). גם בשיבא שבתל השומר ובלניאדו בנתניה מאושפזות נשים בהיריון שמצבן קשה.
בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נקבע ביום ראשון מותו של תינוק שיולד בניתוח קיסרי. בעקבות כל זאת קיבלו מנהלי בתי חולים הודעה מראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, ובה התבקשו לשלוח לריצוף גנטי נשים בהיריון חולות קורונה במצב קשה.
ביום ראשון: בעלה של היולדת רחל מתאר את ההידרדרות במצבה
(צילום: נדב אבס)

"אלו נשים במצוקה נשימתית קשה וצריך לחשוב לחסן אוכלוסיות מסוימות כי רבות מהן מגיעות מריכוזים חרדיים", אמרה פרופ' גליה רהב. "צריך אולי לחסן את הנשים בהיריון במקומות הללו, ובוודאי כאלו שהן בהיריון מתקדם. זה לא משהו שראינו בגלים הקודמים. גם בגלים הקודמים לא היה כזה מספר של נשים ביממה אחת. יכול להיות שזה קשור למוטציה ואנחנו נבדוק את זה".
החולה שמאושפזת בבילינסון, בת 35, פונתה לשם מבית החולים לניאדו בנתניה, לאחר שחלה הידרדרות במצבה ועקב מחסור במיטות אשפוז בלניאדו. עם הגעתה של האישה, שגם היא כמו רחל בשבוע ה-31 להיריונה, הוחלט בבילינסון להנשימה עקב מצבה הקשה וליילדה בדחיפות. מבית החולים נמסר כי הניתוח הקיסרי הסתיים והתינוק - שנמצא במצב יציב ומונשם - הועבר לפגיית מרכז שניידר לרפואת ילדים.
מצבה של היולדת עצמה מוגדר קשה ולא יציב, והיא שוהה בטיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת קרקעי בבילינסון. ליולדת אין מחלות רקע וזה היריונה השביעי. בבית החולים עדכנו הבוקר כי גם מצבה של רחל בת ה-33 מוסיף להיות קשה ולא יציב. שני הפגים, שלה ושל היולדת שפונתה לבילינסון אמש, מונשמים.
פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים ויולדות שניידר, אמר כי "מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסייה צעירה של נשים בהיריון". ד"ר איליה קגן, מנהל טיפול נמרץ קורונה בילינסון, הוסיף כי "מצבה של היולדת קשה מאוד ולא יציב. היא נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה".
דקות ספורות אחרי הודעת בילינסון, עדכנו מהמרכז הרפואי שיבא שגם ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים זה מאושפזת אישה בהיריון שמצבה קשה. האישה, באמצע שנות השלושים לחייה ובשבוע ה-21 להיריונה, הועברה ממחלקת קורונה עקב החמרה במצבה. היא נתמכת על ידי מכשיר לסיוע נשימתי לא פולשני ואינה מורדמת.
2 צפייה בגלריה
מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים בילינסון ד"ר אליה קגן
מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים בילינסון ד"ר אליה קגן
"מצב היולדת מבילינסון קשה מאוד ולא יציב". מנהל טיפול נמרץ קורונה בביה"ח, ד"ר אליה קגן
(צילום: נדב אבס)
מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בשיבא, ד"ר יעל חביב, אמרה כי "בגל הזה אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של אנשים צעירים עם תחלואה קשה שהמחלה בהחלט פוגעת בהם עד מצב של סכנת חיים. זו לא עוד מחלה של מבוגרים עם מחלות רקע".
בבית החולים לניאדו עצמו עדכנו שפרט לחולה שהועברה לבילינסון, אושפזה אצלם אישה נוספת בהיריון בשבוע ה-34, שנדבקה בקורונה ומצבה קשה. האישה בת ה-37 נותחה ניתוח חירום וכעת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ קורונה. התינוק שלה מאושפז בפגייה. מבית החולים נמסר שבסך הכול מאושפזים 14 מונשמים בבית החולים במחלקות הקורונה - שיא מתחילת המגפה. "אנו קוראים לשר האוצר ולשר הבריאות להביט למציאות הקשה בעיניים ולפתור באופן מיידי את המשבר התקציבי הקשה בו נתון בית החולים", אמרו.
אתמול עדכנו מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שלבית החולים פונתה חולת קורונה מאומתת, בחודש התשיעי להיריונה. הצוות הבין כי האישה אינה מרגישה תנועות עובר זה 24 שעות, ואף התעכבה כמה שעות לפני הגעתה. עם קליטתה במחלקה מיד חוברה למוניטור ולמחלקה הוזעקה רופאה ממחלקת נשים אשר ביצעה אולטרסאונד שלא הדגים תנועות עובר.
תחת מגבלות הקורונה התארגן צוות לביצוע ניתוח חירום קיסרי. בסיום הניתוח בוצעה החייאה בתינוק, אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילודים במצב קשה מאוד ובשבת בלילה נקבע מותו. היולדת נזקקה להליכים רפואיים דחופים.
רחל, היולדת הראשונה שאושפזה בבילינסון במצב קשה מאוד, פונתה על-ידי מד"א מביתה בירושלים בלילה שבין חמישי לשישי. לאחר שחלה הידרדרות במצבה הוחלט ליילד את התינוק בניתוח קיסרי. ד"ר קגן סיפר בתדרוך לתקשורת כי הניתוח הקיסרי והפרדת התינוק מאמו יאפשרו טיפול טוב יותר באישה. "המלחמה הזאת מתישה, אבל אנחנו אופטימיים", אמר קגן.
במסיבת העיתונאים דיבר גם בעלה של רחל, אלי, שסיפר כיצד החל מצבה של אשתו, שלדבריו לא סובלת ממחלות רקע, להידרדר. "ביום חמישי, בבית, ראינו שקשה לה לנשום, לא ידענו מה לעשות. רציתי לתת את הטיפול המיטבי. התקשרתי להזמין רופא שייתן לי חוות דעת, והגיע רופא משערי צדק שאמר שלדעתו היא עדיין לא עברה את השיא".
אלי הוסיף כי לאחר שהחליט לפנות את אשתו לבית החולים היא עברה צילום ריאות, "ואמרו לה שהמצב נורא ואיום". לדבריו, לאחר שהרופא אמר לו שמצבה של רחל מידרדר, "רצתי לבית החולים, הגרוע מכל נראה שהולך להיות. התחושות לא פשוטות. יש לי בבית עוד חמישה ילדים, יש לי עוד בן חדש שנמצא בטיפול נמרץ בשניידר, אני מבקש מכם - שהילד יכיר את אמא שלו".
פורסם לראשונה: 22:37, 18.01.21