מיליארדר הודי הדהים כשניצח בטורניר צדקה את השחמטאי וישוואנתן אנאנד – שזכה חמש פעמים באליפות העולם. לאחר מכן הודה שהוא השיג את הניצחון במרמה – ועשה זאת "בשביל הכיף".
איש העסקים הצעיר ניקהיל קמאת, הבעלים של חברת השירותים הפיננסיים "זרודה", ניצח את אנאנד במהלך טורניר אינטרנטי ביום ראשון. בתום משחק מהיר של 30 דקות הוא ניצח את אלוף העולם והדהים את המארגנים. למחרת הודה שנעזר במחשבים ובמומחים שניתחו את המשחק.
2 צפייה בגלריה
וישוואנתן אנאנד שחמטאי הודי זכה חמש פעמים באליפות העולם ב שחמט
וישוואנתן אנאנד שחמטאי הודי זכה חמש פעמים באליפות העולם ב שחמט
וישוואנתן אנאנד. גבר על בוריס גלפנד הישראלי ב-2012
(צילום: AFP)
בהמשך קמאת גם ביקש סליחה, וכתב בטוויטר: "זה מגוחך שכל כך הרבה אנשים חושבים שבאמת ניצחתי את 'וישי' במשחק שחמט – זה כמעט כמו שאני אנצח את אוסיין בולט בריצה ל-100 מטר. בדיעבד זה היה די טיפשי שלא הבנתי את כל הבלבול שזה יכול לעורר. אני מתנצל".
אנאנד בן ה-51, שנחשב לשחמטאי ההודי הגדול בכל הזמנים, קיים בטורניר הצדקה משחק סימולטני וגבר על כמה סלבריטאים - כולל כוכב הקולנוע אמיר ח'אן. הוא ניסה שלא להתרגש מההפסד ואמר: "זה היה אירוע שנועד לגייס כספים, זו הייתה חוויה מהנה ששמרה על האתיקה של המשחק".
התאחדות השחמט ההודית הגיבה בחומרה, ואמרה שהתקרית מנוגדת לרוח המשחק. "אנחנו לא מצפים שמישהו ייעזר במחשבים, זה רע מאוד", אמר מזכיר ההתאחדות, והדגיש כי ההתאחדות פועלת לפי הפרוטוקולים. "קמאת עשה את זה למטרות צדקה - והוא לא היה צריך לעשות את זה".
אנאנד זכה לראשונה באליפות העולם כשהיה בן 31. ב-2012 התמודד על תואר אלוף העולם מול השחמטאי הישראלי בוריס גלפנד.