1 צפייה בגלריה
גלעד ארדן אום או"ם
גלעד ארדן אום או"ם
"להפעיל סנקציות משתקות בשילוב איום צבאי נגד איראן". ארדן
(צילום: UN Web TV)
עימות דיפלומטי בין ישראל לאיראן באומות המאוחדות: שגריר איראן לאו"ם, מג'יד ראונצ'י, שלח למועצת הביטחון שתי תלונות נגד ישראל וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב נגד "המשטר הישראלי" בעקבות דבריהם של השגריר הישראלי גלעד ארדן והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. ארדן עורר את חמתם של האיראנים לאחר שבנאום במועצת הביטחון דיבר על הסכנות שנובעות מפעולותיה של איראן, ואילו הרמטכ"ל הישראלי דיבר לפני שבועיים על היערכות צה"ל לאיומים אלה.
בתגובה למכתב של השגריר האיראני, תקף ארדן את טהרן והזהיר מפני ההשלכות הצפויות של תוקפנות המשטר ברפובליקה האיסלאמית. לדברי השגריר ארדן, "נמשיך לפעול נגד משטר האייתוללה המטורף בכל זירה שנידרש, ובייחוד באו"ם. לרצחנות האיראנית לא תהיה חסינות בשום מקום, ואני מציע לטהרן לא להעמיד אותנו במבחן. כוונת איראן לפעול להשמדת ישראל ופעילותה במזרח התיכון צריכים לגרום לקהילה הבינלאומית לפעול בהקדם ולא לטמון ראשה בחול".
הדברים החריפים של כוכבי נגד איראן
(צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי)

ראונצ'י אמר על דבריו של השגריר ארדן במועצת הביטחון כי "נציג 'המשטר הישראלי' טען טענות שקריות לגבי תוכנית הגרעין של איראן, וניסה בצורה נואשת לתאר את הפעילות הגרעינית לצרכי שלום שלנו כאיום".
על נאום הרמטכ"ל אמר האיראני כי "ישראל מעצימה את הרטוריקה הפרובוקטיבית ומחרחרת המלחמה נגד איראן, ומתכננת לפעול למימוש איומיה הלוחמניים".
לדברי ארדן, "ישראל תפעל בכל דרך אפשרית כדי למנוע מהמשטר המסוכן בעולם להתחמש בנשק המסוכן בעולם. אני דורש ממועצת הביטחון להתעלם מהשקרים האיראניים ולהפעיל את השילוב היחיד שיבלום את הסכנה האיראנית - סנקציות משתקות בשילוב איום צבאי משמעותי״.