שבתאי ליד ביתו, בשבוע שעבר
(צילום: עידו ארז)

למרות פיזור הכנסת וממשלת המעבר בדרך לבחירות, הליכי מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה אחרי יותר משנתיים לא אמורים להיעצר. אבל זה לא אומר שדרכו של המפכ"ל המיועד קובי שבתאי ללשכת המפכ"ל סלולה. היום (ד') נודע ל-ynet על תלונה לוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שלפי ההערכות צפויה להוביל לזימון חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים למסור את המידע שברשותם.
מחר אמורה ועדת גולדברג להתכנס ולדון בעניינו של ניצב שבתאי, מועמדו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. היום הוגשה לוועדה תלונה שדורשת לבדוק גניזת חקירה נגד המפכ"ל המיועד במח"ש: לפני כשנתיים נחקרו עדויות על כך ששבתאי נתן הוראה להוציא מידע מתוך מחשבי המשטרה לחבר שלו, איש עסקים.
צוות החקירה במח"ש היה סבור שיש לזמן את שבתאי לחקירה באזהרה, ואילו מנהלת המחלקה החליטה לסגור את התיק בלי לחקור את שבתאי, ולהעביר את הטיפול למחלקת המשמעת של המשטרה.
עו"ד פיני פישלר פנה לוועדת גולדברג וצירף ממצאים שהגיעו לידיו מתוך חקירת מח"ש ומהבדיקה המשמעתית במשטרה. אותו פישלר, אגב, הופיע בפני הוועדה כשמשה (צ'יקו) אדרי היה אמור להתמנות למפכ"ל, כמועמדו של השר לשעבר גלעד ארדן, ולבסוף המינוי נפסל.
שבתאי לפני 3 שנים: "יש טובים ממני למפכ"לות"
(צילום: עיריית באר שבע)

על פי הידוע, חוקרי מח"ש, שעמדו על כך ששבתאי ייחקר באזהרה, העבירו מסר כי הם מוכנים למסור את עדותם – ולכן ניתן להעריך שיזומנו להופיע בפני הוועדה. לפי הפרטים שנחקרו בעבר, מידע מהמערכת הסודית של המשטרה "עין הנץ", הקשור לגניבת כלי רכב, הועבר לניצב בדימוס גבי גל. גל, כיום איש עסקים, השתמש בנתונים בעבודתו מול חברות הביטוח.
עו"ד פישלר, שקיבל לידיו מכתב מאנשי מח"ש, צירף אותו לתלונה. "הוצאת המידע ממאגרי המשטרה מהווה עבירה חמורה, ובוצעה לאורך שנים", נכתב שם. באותה פרשה היה מעורב ניצב שמעון לביא, שגם התיק נגדו נסגר ובהמשך קודם להיות מפקד מחוז צפון. "מדובר במאות ואלפי בדיקות שאישרו קצינים אלה לפקודיהם להעביר ישירות לניצב גל בטלפון", טענו החוקרים.
עוד ציין פישלר בתלונה לוועדת גולדברג כי הפרשה הועברה ממח"ש לטיפול במשטרה, וניצב אלון לבבי מונה לקצין בודק (קבו"ד). בדיקתו, נטען, הסתיימה בלא כלום. "על מנת להעלים את הפרשה הן מדרג מקבלי ההחלטות והן מהשר המכהן ואנשיו, ביצע ניצב לבבי בדיקה שטחית של הנושא כשבסופו החליט לסגור את הקבו"ד ללא אשמה... אם היה מדובר בשוטר מן המניין שנתפס מבצע עבירה שכזו, הוא מזמן היה מפוטר בבושת פנים מהמשטרה על אתר", הוסיף פישלר.
עו"ד פיני פישלרעו"ד פיני פישלרצילום: יחזקאל אדירם
הוא גם המליץ לחברי הוועדה לקבל לידיהם את תיק החקירה במח"ש שנסגר, ואת תיק הבדיקה במחלקת משמעת של המשטרה, שם מצויות כל העדויות.
ממשטרת ישראל נמסר בשבוע שעבר בנושא כי "המידע נבדק בעבר, הן על ידי מח"ש והן על ידי מחלקת משמעת. בבדיקת מח"ש לא נמצא כל חשד לביצוע עבירה פלילית. בנוסף מונה קצין בכיר בדרגת ניצב לבדיקת הנושא שבסיומה המליץ על גניזת התיק. כל ניסיון לשוב ולעלות את הטענות נועד לפגוע בשמו הטוב של קצין ערכי ומוערך שנבחר לתפקיד המפכ״ל על רקע ניסיונו, כישוריו, ערכיו והתאמתו לתפקיד".