4 צפייה בגלריה
עקבות הפסקת תנועת הרכבות דרומה מתחנות תל אביב ובין היתר לירושלים נוצרו עומסים כבדים במסוף האוטובוסים בסבידור
עקבות הפסקת תנועת הרכבות דרומה מתחנות תל אביב ובין היתר לירושלים נוצרו עומסים כבדים במסוף האוטובוסים בסבידור
מחכים לאוטובוס במסוף תל אביב סבידור
(צילום: גלעד ישראלי, we bus)
שעות של שיבושים בתנועת הרכבות במרכז - וייתכן שרק מחר בבוקר היא תחודש: ברכבת ישראל עדכנו כי הנזק שנגרם למרכיבי האיתות כתוצאה מהשריפה בקרבת המסילה בגנות משמעותי ונרחב, ולכן תנועת הרכבות בין תחנות לוד/נתב"ג לת"א ההגנה לא תחודש בשעות הקרובות, וייתכן כי תתחדש רק מחר (שישי) בבוקר.
בשל זאת, ועד לתיקון הנזק, לא יופעלו רכבות בקווים: אשקלון/רחובות-לוד, בית שמש-לוד, ראשון לציון הראשונים-לוד, ירושלים יצחק נבון-נתב"ג ומודיעין-נתב"ג. בנוסף ייתכנו עיכובים גם בקווים נוספים, שממשיכים לפעול: בין תחנות באר שבע ולוד, בכל הקווים מצפון לתחנת ת"א ההגנה ובקו הרצליה-ראשל"צ משה דיין-באר שבע.
ברכבת אמרו כי הם פועלים בצוותים מתוגברים לתקן את הנזק ונערכים לעבודה עד שעות הבוקר, וציינו כי הם ממליצים לנוסעים שיעדם או מוצאם מדרום לתל אביב להיעזר בתחבורה ציבורית חלופית.
4 צפייה בגלריה
שריפה בסמוך למסילה באזור גנות
שריפה בסמוך למסילה באזור גנות
הנזק לכבלי התקשורת בעקבות השריפה
השריפה ליד כפר סאלם
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

בשל הנזק שנגרם עקב השריפה משרד התחבורה תגבר את קווי האוטובוס הבינעירוניים (480, 405, 412, 111, 370, 380) בין תל אביב לירושלים, בין תל אביב למודיעין, בין תל אביב לבית שמש, ובין תל אביב לבאר שבע. ההודעה על תגבור קווי האוטובוס נמסרה רק כשעתיים לאחר שהופסקה תנועת הרכבות דרומה.
בעקבות אותם שיבושים נוצרו עומסים כבדים במסוף האוטובוסים בתחנת ת"א סבידור, וכן במודיעין. בארגון "15 דקות" אמרו כי "כל סגירה של שירות הרכבות, מכל סיבה שהיא, חייבת להיות מגובה בתגבור שירות האוטובוסים באותו המסלול. תגבור קוי האוטובוס רק לאחר שנצפה העומס בתחנה הוא פגיעה רשלנית בנוסעים וזלזול בוטה בזמן שלהם. התנהלות זו פוגעת באמון הנוסעים בתחבורה הציבורית, ולוקח שנים לשקם אמון זה. על משרד התחבורה לדאוג לשירות איכותי ופתרונות מהירים כאן ועכשיו, ולא רק בפתרונות פיתוח ארוכי טווח".
פרט לשריפה שגרמה לפגיעה בכבלי תקשורת של הרכבת, פרצו היום שריפות רבות אחרות ברחבי הארץ. כביש 22 נחסם לזמן קצר בשל שריפה גדולה באזור התעשייה בקריית ביאליק. הכבאים השתלטו על האש.
4 צפייה בגלריה
שריפה בסמוך לכפר סאלם
שריפה בסמוך לכפר סאלם
אש ליד כפר סאלם
(צילום: דוברות כב"ה)
4 צפייה בגלריה
קרית ביאליק
קרית ביאליק
השריפה בקריית ביאליק
(צילום: דוברות כב"ה)
במקביל, 11 צוותים מתחנת כיבוי חדרה פועלים להשתלט על כמה מוקדי בעירה משמעותיים בשטח חורש סמוך לכפר סאלם שבאזור מגידו. עשן סמיך כיסה את האזור. 15 בתים מכפר סאלם הסמוכים לשריפה פונו, ומכבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש פועלים להגנה על הבתים באמצעות הצוותים בשטח והטלת חומר מעכב בעירה ע"י המטוסים בקו הבתים.
אחר הצהריים פרצה שריפה גם בפאתי אזור התעשייה גבעת שאול בירושלים, בשטח פתוח ומיוער. בכבאות אמרו כי האש הולכת ומתפשטת לכיוון שדרת המוסכים וחניון המכוניות הנמצא בסמוך. שבעה צוותים מתחנות ירושלים ובית שמש פועלים לכיבוי השריפה, נזק נגרם לחורשה.