בנו של שיף ועורך דינו בריאיון ל-ynet, הבוקר
(צילום: אורי דוידוביץ, שמוליק דודפור)

בן, בנו של אריה שיף שהורשע בעבירה של המתה בקלות דעת לאחר שירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ למכוניתו בערד בנובמבר אשתקד, סיפר הבוקר (ב') בריאיון לאולפן ynet על תחושותיו של אביו. "קשה לו שהאירוע הסתיים כפי שהסתיים", אמר, "אבל הוא לא מתנצל על כך ששלף את הנשק - מדובר על הגנה עצמית. הוא עשה את מה שהיה צריך לעשות".
3 צפייה בגלריה
אריה שיף בבית המשפט המחוזי ב"ש
אריה שיף בבית המשפט המחוזי ב"ש
אריה שיף בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אתמול
(צילום: הרצל יוסף )
"היו לנו חודשים קשים מאוד, עכשיו אנחנו יכולים להתחיל לחשוב על חזרה לשגרת החיים שלנו", אמר הבן, "ההחלטה הזאת לא הייתה קלה לאבא. אנחנו מאמינים בחפותו, וגם הוא מאמין בחפותו, אבל עכשיו אנחנו צריכים לחשוב פרקטית".
עוד סיפר הבן: "אבא לא מרגיש בנוח. אדם נהרג, הוא לא לוקח דברים כאלה בקלות דעת. הוא הצטער שהאירוע הסתיים כפי שהוא הסתיים. זאת טרגדיה נוראית, גם למשפחה שלנו ובכלל לכל האזור.
"אבל, הוא לא הצטער על כך שהוא שלף את הנשק", הדגיש הבן, "מדובר בהגנה עצמית ועל זה הוא לא יכול להתנצל אף פעם. הוא עשה מה שהוא יכול והאמין בלב תמים שהוא רואה שלושה פורעים, רעולי פנים, באמצע הלילה, שיכולים באותה קלות לגשת אליו, להיכנס לקרוואן, לפגוע באשתו. זה מלחיץ, והוא עשה מה שהיה צריך לעשות".
3 צפייה בגלריה
תמונה מזירת הירי בערד. "הגנה עצמית מוחלטת"
תמונה מזירת הירי בערד. "הגנה עצמית מוחלטת"
תמונה מזירת הירי בערד. "הגנה עצמית מוחלטת"
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בערד
ההפגנה בערד
הפגנת תמיכה בשיף
(צילום: רועי עידן )
עו"ד ששי גז, המייצג את שיף, סיפר במשדר על הסכם הטיעון שגובש, שבמסגרתו שיף הודה במיוחס לו בכתב האישום. "מדובר בהגנה עצמית מוחלטת", אמר גז, "במדינה שבה הסיכוי לזיכויים הוא כ-2%, חששתי לקחת את הסיכון המיותר. הודינו בעבירה של המתה עם הסייג של הגנה עצמית".
"כלל לא היו צריכים להגיש פה כתב אישום", טען עוד, "כשהלכנו לשימוע בפרקליטות אמרו לנו - 'אתם מואשמים ברצח', ממש בכוונה מלאה. ניסינו לשכנע אותם לרדת לגמרי מהתיק, כלומר לא להעמיד לדין. אני סברתי, ואני סבור גם היום, שאדם שמגן על עצמו - אדם בן 71 שישן בלילה, אשתו לידו בקרוואן, מתעורר ורואה שלושה פורצים כשפורץ אחד כבר ברכב, גונב אותו, יורה ירייה אחת לכיוון הפורץ, ירייה אחת לכיוון שני הפורצים, ולצערנו הירייה פגעה בראשו של אותו פורץ, לא התכוון למעשה הזה. אם זו לא הגנה עצמית כשאדם נכנס, גונב לך את הרכוש, מאיים עליך ועל אשתך יחד עם עוד שני פורצים, מתי זה כן? אבל, הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום לא על רצח אלא על המתה".
על ההודאה של שיף תחת הסדר הטיעון עו"ד גז כי "חשש לקחת סיכון מיותר". הוא הסביר: "מבחינה סובייקטיבית הוא האמין והעריך שהם הולכים לפגוע בו ובאשתו. מבחינה אובייקטיבית, לפי הפרקליטות הוא פעל יותר מדי. כלומר, הוא עדיין יכול היה להימנע מאותה ירייה גורלית שפגעה בראש הפורץ. בזה הודנו".
גז טען עוד כי הוא מאמין ששיף "יקבל עבודות שירות כמו שהשופטת הסכימה", והעריך שבזה יסתכם עונשו. "אני מאוד מקווה שאחרי זה גם הנשיא יחון אותו", הוסיף.
עו"ד ששי גזששי גזצילום: אביגיל עוזי
המקרה התרחש בנובמבר 2020. בשעת לילה פרץ אלאטרש לרכב שחנה ליד הקרוואן שבו ישן שיף כדי לגנוב אותו. לפי כתב האישום יצא שיף מהקרוואן וירה אל הרכב כשאלאטרש היה בתוכו. בשימוע שנערך לו טען שיף כי פעל מתוך הגנה עצמית, אך הפרקליטות דחתה את טענתו והגישה נגדו כתב אישום.
שיף הורשע אתמול בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כאמור בעבירה של המתה בקלות דעת במסגרת הסדר, לאחר שהודה בעובדות שיוחסו לו בכתב האישום. בהסדר לא הוחלט על עונש.