יחיא סינוואר נראה בפומבי לראשונה מאז סיום מבצע שומר החומות
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר נראה בפומבי היום (שבת) בפעם הראשונה מסיום מבצע "שומר החומות". סינוואר ביקר היום את משפחתו של מח"ט עזה באסם עיסא, שחוסל בתחילת הלחימה, והתחבק עם בנו. במבצע הופצץ ביתו של סינוואר בחאן יונס, וכן ביתו של אחיו. בחמאס אמרו כי סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא שרדו ניסיונות ישראלים לחסלם. במקביל, וכמו בסיום כל סבב, ערכה הזרוע הצבאית של חמאס "תהלוכת ניצחון".
9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
9 צפייה בגלריה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
(צילום: AFP )
9 צפייה בגלריה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של חמאס
(צילום: AFP )
9 צפייה בגלריה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של חמאס
(צילום: AP )

גנץ ל-ynet: "סינוואר מתחרט בגדול, לא נשמע ממנו"

יום לפני שמנהיג חמאס נראה בציבור, שר הביטחון בני גנץ סיכם בריאיון מיוחד ל-ynet אתמול את 11 ימי הלחימה. גנץ טען להצלחה מוחלטת ואמר כי "סימנו וי על כל היעדים". הוא גם אמר כי "סינוואר מתחרט בגדול, עכשיו לא נשמע ממנו" - ושיגר מסר מאיים לראשי חמאס: "דמם בראשם גם אחרי הפסקת האש".
גנץ התנה את שיקום רצועת עזה בהחזרת השבויים והנעדרים וקרא למהלך מדיני: "די להיגרר על ידי קיצוניים, צריך להקים ברית מתונים". על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הציע שאהיה ראשון ברוטציה, אבל כבר הוליך אותי שולל".
גנץ בריאיון ל-ynet
(צילום: שמוליק דודפור, הדר יואביאן)

9 צפייה בגלריה
בני גנץ בריאיון לynet
בני גנץ בריאיון לynet
גנץ. "סימנו וי על כל היעדים"
(צילום: דנה קופל)

ביידן: מתפלל שהפסקת האש תחזיק מעמד

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום כי הוא מקווה שהפסקת האש בין ישראל לחמאס תחזיק מעמד, וציין כי המפלגה הדמוקרטית עדיין תומכת בישראל. ביידן התייחס לראשונה להפסקת האש במסיבת עיתונאים בבית הלבן ואמר כי אין כל שינוי במחויבותו לביטחון ישראל, אך התעקש כי פתרון שתי המדינות הוא התשובה היחידה לסכסוך. נשיא ארה"ב התחייב לחבילת סיוע גדולה לשיקום עזה יחד עם מדינות נוספות וסירב לדון בתוכן שיחותיו עם נתניהו בימי הלחימה. "אני מתפלל שהפסקת האש הזו תחזיק מעמד", אמר ביידן. "נתניהו נתן לי את מילתו - הוא מעולם לא הפר אותה כלפיי בעבר".
9 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן. המפלגה הדמוקרטית עדיין תומכת בישראל
(צילום: רויטרס)

אחרי 7 ימי מצוד: נעצר אחיו של החשוד בהצתת הבית ביפו

המשטרה ושב"כ עצרו הבוקר חשוד נוסף בהשלכת בקבוק התבערה לסלון בית ביפו, שגרם לפציעתו באורח קשה של מוחמד בן ה-12. החשוד שנעצר, כבן 30, הוא אחיו של החשוד הראשון שנעצר בתחילת השבוע. לפי החשד, הוא האדם הנוסף שתועד בתקרית. בשלב זה קיים צו איסור פרסום על פרטי החקירה והתנהלותה. בהודעה על מעצרו של החשוד הראשון מסרה כי המשטרה כי לאחר זריקת בקבוק התבערה נמלטו הוא ואדם נוסף - שותפו למעשה - אל מחוץ ליפו. כבר אז אמרה המשטרה שזהותו של החשוד הנוסף ידועה והיא מקיימת מצוד אחריו. ההערכה היא כי יהיו מעצרים נוספים של חשודים שייתכן וסייעו לשניים להימלט.
9 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
הילד שנפגע בהצתה. שני חשודים נעצרו

הטיקטוק ממשיך לתדלק את המהומות בירושלים

האווירה המשולהבת בקרב תושבי מזרחי ירושלים מסרבת לשקוע בעקבות הקרב של חמאס על נרטיב הניצחון במערכה האחרונה. רשת הטיקטוק מוצפת בסרטונים רבים של נראים צעירים ערבים מהללים את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ודוברו אבו עוביידה. "אבו עוביידה בדרך" ו"יאללה מוחמד דף", מכריזים נערים בסרטונים שמופצים כאש בשדה קוצים, כשברקע מתנגדים שירים המזוהים עם המאבק בישראל.
תיעוד מעצר חשוד בתקיפת שוטר בהר הבית
(צילום: דוברות המשטרה)

תוקף השוטר בהר הבית נלכד בתום מצוד

אמש עצרה המשטרה צעיר ערבי שתועד דוחף שוטר בעימותים בהר הבית ומפיל אותו בזמן שזה רץ במדרגות במתחם, לקול קריאות לעג של הנוכחים במקום. החשוד, בן 23 ממזרח ירושלים, אותר בתום כמה שעות של מצוד אחריו ונעצר אחרי מאבק.

הטלפונים מנתניהו, הלחץ מבית: מאחורי הקלעים של הפסקת האש

בוושינגטון היו משוכנעים שקריאה לרגיעה בימים הראשונים של מבצע "שומר החומות" תזכה להתעלמות מצד ישראל. עם זאת, ככל שחברי המפלגה הדמוקרטית דחקו בביידן לצאת נגד ההפגזות של ישראל בעזה, יועציו הבהירו לישראל שהזמן כבר לא משחק לטובתה. על שיחת הטלפון שבה דרש לבלום את התקיפות, התגובה של נתניהו - והמסרים שהועברו מיד לאחר מכן. כך טופל המשבר הראשון של ביידן.

רבבות מטיילים אחרי הפסקת האש

9 צפייה בגלריה
מטיילים בחוף בית ינאי
מטיילים בחוף בית ינאי
מטיילים בחוף בית ינאי
(צילום: רועי נחמני, רשות הטבע והגנים)
עשרות אלפי ישראלים ניצלו את מזג האוויר הנעים בשבת הראשונה שאחרי הפסקת האש, ויצאו לטייל בטבע. מרשות הטבע והגנים נמסר כי עד שעות הצהריים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים כ-40 אלף מטיילים. בגן הלאומי חוף פלמחים, שנפתח מחדש רק אתמול לאחר כשבוע וחצי שבו היה סגור מחשש לירי רקטות, כבר נרשם עומס מבקרים כבד. גם בחופי מכמורת, בית ינאי ונעורים החניונים התמלאו עד אפס מקום.