2 צפייה בגלריה
ראש המטות המשולבים עם הרמטכ"ל
ראש המטות המשולבים עם הרמטכ"ל
כוכבי עם ראש המטות המשולבים של ארה"ב, מארק מילי, ב-2019. ייפגש גם עם בכירים בממשל ביידן
(צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ימריא ביום ראשון הקרוב לביקור ראשון בארה"ב מאז נכנס לתפקיד. כוכבי צפוי לשהות בארה"ב שבוע וייפגש עם בכירים בממשל האמריקני, כמו גם עם בכירי הצבא האמריקני ובראשו ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנרל מארק מילי.
הביקור אמור היה להתקיים בחודש אפריל, אולם הוא נדחה בעקבות הערכת מצב בצה"ל שקדמה ימים ספורים למבצע "שומר החומות". מדובר צה"ל נמסר כי כוכבי צפוי להיפגש בארה"ב גם עם היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, עם מפקד פיקוד המרכז האמריקני קנת מקנזי ועם מפקד הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקני ריצ'ארד קלארק.
כוכבי אחרי "שומר החומות": חמאס לא העריך את תגובתנו
(צילום: לע"מ )

הרמטכ"ל לא ביקר במסגרת תפקידו בארה"ב עד כה. בצה"ל אמרו כי הוא ידון עם עמיתיו באתגרים ביטחוניים משותפים שעל הפרק, כולל סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, מאמצי התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף. כוכבי צפוי גם להציג בארה"ב את עיקרי העשייה של צה"ל במבצע "שומר החומות". בתוך כך, כוכבי גם ייפגש עם ראשי מכוני מחקר ועם מעצבי דעת קהל אמריקנים.
במסגרת ביקורו, צפוי כוכבי לנסות לחזק את שיתוף הפעולה עם הצבא האמריקני בכלל ועם פיקוד המרכז האמריקני בפרט. בחודש ינואר האחרון החליט הפנטגון להעביר את ישראל לאחריות פיקוד המרכז של ארה"ב, וזמן קצר אחרי ההחלטה הגיע מפקד הפיקוד מקנזי לביקור בישראל. הביקור של הרמטכ"ל הוא גם הביקור הראשון של בכיר ישראלי בארה"ב מאז החלפת הממשלה וכניסתו של נפתלי בנט ללשכת ראש הממשלה. השניים נפגשו אתמול ושוחחו על שורת נושאים.
2 צפייה בגלריה
גנרל פרנק מקנזי
גנרל פרנק מקנזי
מקנזי. ישראל הצטרפה לפיקוד המרכז יחד עם שורת מדינות ערב
(צילום: AP)
אל כוכבי תתלווה רעייתו, נספח צה"ל בוושינגטון אלוף יהודה פוקס וגם ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי במטכ"ל, אלוף טל קלמן, יחד עם ראש חטיבת המחקר באמ"ן תת-אלוף עמית סער. סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ימלא את מקומו של הרמטכ"ל כוכבי בהיעדרו.