פחות מחודש וחצי לאחר שמורה לאמנות נשלח לשנת מאסר בכלא בגין מעשים מגונים בנסיבות אינוס בתלמידה בת 12 וחצי, המדינה פנתה היום (שני) לבית המשפט העליון וביקשה לערער על העונש המקל. בפרקליטות ציינו כי העונש המינימלי בעבירות שבגינן הורשע הוא לא פחות משנתיים וחצי, ובית המשפט העניק משקל מופרז לנסיבותיו האישיות של המורה.
המורה (47) פגע בתלמידה בזמן הלימודים ונתפס על-ידי שרת בית הספר. בפרקליטות אמרו כי הוא ניצל את תמימותה תוך שימוש במעמדו וקרבתו אליה, וכן ניצל את גילה הצעיר ואת פערי הכוחות ביניהם כדי לספק את יצריו. "הנאשם התעלם מסירובה של המתלוננת, מהבכי ומסערת הנפש שבה הייתה מצויה, וביצע בה בשתי הזדמנויות שונות עבירות", נכתב בערעור.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
"ניצל את תמימותה והתעלם מהבכי ומסערת הנפש"
(צילום: shutterstock)
"בשל הקושי החברתי והנפשי הרב לחשוף מעשים מעין אלו וכאשר מעשה מעורר פלצות שכזה נחשף, על בית המשפט להתייצב להגנתה של התלמידה ושל קורבנות נפגעי תקיפה מינית ככלל, ולהעביר מסר כפול", אמרו עורכות הדין רחל מטר ומיכל קליין מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. "מסר הרתעתי לבל אנשים שהופקדו על השגחתם של קטינים ינצלו את מעמדם וכוחם לרעה לצורך סיפוק יצריהם השפלים ולנפגעי תקיפה מינית קטינים שגופם אינו הפקר ובית המשפט פועל להגן עליהם, מקום שבו מוסדות החינוך נכשלו".
עוד נכתב כי "בית משפט המחוזי שגה כאשר לא התייחס כלל לשיקול הרתעת היחיד וההגנה על שלום הציבור, וגזר על הנאשם עונש אשר אין בו מענה מספיק למסוכנותו יוצאת דופן לאחר שפעל ללא כל חשש להיתפס. לצד שיקול הרתעת היחיד, נכון היה אף להתייחס לשיקול הרתעת הרבים, ולגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל לתקופה משמעותית ביותר".
בפרקליטות הוסיפו כי העונש על שתי העבירות שבהן הורשע הוא 10 שנות מאסר, וכי ממילא בהתאם לחוק הענישה המינימלית הוא שנתיים וחצי אלא אם כן יש נסיבות מיוחדות. "בית המשפט המחוזי השית עונש של 12 חודשי מאסר בפועל בלבד תוך מתן משקל מופרז עד מאוד לנסיבותיו האישיות, וחרג לקולא במידה ניכרת מן העונש המזערי שנקבע לעבירות שבהן הורשע", צוין בהודעת הערעור. "על כן יש להחמיר בעונשו של הנאשם באופן משמעותי".
עורכי הדין עומר סנעאללה ואלי סבן שייצגו את המורה אמרו בתגובה כי "כבוד בית המשפט המחוזי גזר את העונש בהתאם למתחם שקבע ובהתחשב בכל הנתונים שהצגנו לגבי המקרה והנאשם. חשוב מכל, היה עניין אי-הוספת הפגיעה במתלוננת שהייתה צריכה להגיע לבית המשפט ולהעיד לו היה הנאשם כופר במיוחס לו. מכך, משום מה, הפרקליטות מתעלמת. הפרקליטות שוגה לחלוטין בהגשת הערעור וכולי תקווה שהעליון יתחשב בכל הנתונים שהצגנו ונציג בפניו, כולל פסיקה דומה, וידחה את הערעור".