ח"כ שטרן מיש עתיד: יכולים לשבת עם פינדרוס בממשלה
(צילום: משי בן עמי)

חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד התייחס היום (חמישי) לשתיקה של יו"ר מפלגתו יאיר לפיד, שלא מקיים ראיונות או מתבטא בכלי התקשורת בתקופה האחרונה. "אני חושב שהציבור יודע בדיוק מי זה לפיד ומה זה יש עתיד ולכן אנחנו עולים כל הזמן בסקרים", אמר שטרן באולפן ynet. "אני מבטיח לך שלפני הבחירות אתה תשמע אותו הרבה מאוד פעמים".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
-יש קמפיין על הראש שלכם מכיוון סער ובנט וגם מנתניהו. יכולה להיות סיטואציה שיש לכם 61 עם בנט וסער אבל התנאי הוא שלפיד לא רה"מ? "אין סיטואציה כזאת. לצערי הרב, אם בנט יוכל לשבת עם נתניהו ולהביא לו את ה-61 הוא יעשה זאת, לפחות כל זמן שלא יאמר אחרת, אני חושב שבהנחה שהמגמה הזאת ממשיכה ויש עתיד היא כמובן מעל 20 מנדטים, והם בסביבות 15-13 מנדטים, אני חושב שיש להם יושרה והם מבינים שמי שצריך להוביל ולהיות רה"מ זה לפיד".
2 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
"סער ובנט מבינים שלפיד צריך להיות רה"מ". אלעזר שטרן באולפן
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
סער, לפיד ובנט
(צילום: קובי קואנקס)
שטרן התייחס לאמירות של בנט וסער לפיהן לא יישבו תחת לפיד בראש. "אתם חושבים שאם לסער תהיה אפשרות שנתניהו ימשיך או שלפיד יהיה רה"מ, הוא ייתן לנתניהו להמשיך אחרי כל מה שהוא אומר עליו? ברור שלא. לכן עזבו מה שאומרים לפני בחירות, גם גנץ אמר שלא יישב עם נתניהו ועמיר פרץ גזר את השפם שלו". שטרן אף הוסיף כי "מי שיש לו עשרה מנדטים מול מי שיש לו 20 ויותר, לא צריך לבקש בכלל להיות ראש ממשלה. זה לא צנוע".
-אם יהיו 70 ומשהו מנדטים של מה שנקרא המחנה הימני-השמרני, לא יכול לבוא לפיד, שהוא לא שמאלן אבל בוודאי לא שמרן, ולדרוש להיות רה"מ. "מה שאתה אומר עכשיו הציבור יודע, שיש עתיד היא לא מפלגת שמאל עם כל ההסתה הזאת אלא אנחנו ימין או ימין-מרכז, וכן הציבור רוצה משהו לא בקצה, משהו לא קיצוני".
נתניהו על לפיד: "אפילו התקשורת המגויסת מודה שהוא שותק ומסתתר"
(צילום: נעמי רטבי)

דני דיין: אם יוטל על לפיד להרכיב ממשלה – ננהל איתו מו"מ
(צילום: קובי קואנקס)

שטרן התייחס לשאלה מי יהיו השותפים של מפלגתו לקואליציה עתידית: "אנחנו לא תופרים תיקים ולא בונים את התפקידים בתוך הממשלה. מבחינתנו לפיד רה"מ, שותפים פוטנציאליים מאוד זה גם סער וגם בנט, זה כמובן איווט ליברמן, ואתם רוצים שאגיד לכם עוד משהו? אני חושב גם שכשהחרדים יבינו שלפיד רה"מ הם ירצו להיות חלק מהקואליציה".
סרטון הכלבים של יהדות התורה
(מתוך מהדורת מבט, רשות השידור)

ח"כ שטרן, חניך הציונות הדתית ולשעבר ראש אכ"א בצה"ל, התייחס לסערה סביב הסרטון של יהדות התורה בנושא הגיור ותקף דווקא את נתניהו. "החרדים יודעים שאם הם באים אלינו הם לא יקבלו את מה שנתניהו נותן להם ובאשר לאמירות הגזעניות, הפוגעניות והמפלות האלה, עם הכלבים והרפורמים והקונסרבטיבים והדימוי הזה. אני אומר זה לא החרדים, זה נתניהו, את שמעת אותו אומר על זה משהו?".
מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי שטרן: "ההתבטאויות של יש עתיד מחלישות את המחנה ומחזקות את נתניהו. רק כחול לבן יכולה למנוע מנתניהו להפעיל את מזימת אפריל - ולשלוט לבדו בממשלת מעבר נצחית. אם יש עתיד לא מתכוונים לעזור, שלא יפריעו".
-לך אין בעיה לשבת עם ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה בקואליציה? "לא תהיה לי בעיה לשבת עם פינדרוס תחת הערכים שלנו לא הערכים של פינדרוס. אתן לך דוגמה, ש"ס כבר נכנסו פעם לממשלה שהם לא היו חלק ממנה בהתחלה, אחרי שאמרו להם שאין יותר מועצות דתיות. אבל האם יש סיכוי שיהדות התורה וש"ס ירצו להשתתף בממשלה איתנו? קלוש".
דני דיין (תקווה חדשה) אמר אתמול כי מפלגתו תנהל משא ומתן קואליציוני עם יש עתיד אם מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על יאיר לפיד. זאת בניגוד לעמדתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שאמר שלא יישב בממשלה תחת לפיד. "היה והנשיא ישתכנע ויטיל על יאיר לפיד את הרכבת הממשלה, אנחנו נשב איתו וננהל איתו משא ומתן קואליציוני ונראה", אמר דיין.
עם זאת, דיין ציין כי "אני לא מעריך שזה יהיה המצב. אבל אם זה יהיה המצב, כולם מקדשים את ההמלצות". דיין הוסיף כי חבר הכנסת בעל הסיכויים הטובים יותר להרכיב את הממשלה "יהיה בוודאות בנימין נתניהו או גדעון סער".