למרות שהיישוב צופים שבשומרון הוגדר כאדום, בקייטנה ביישוב איחדו ילדים משלושה גנים כדי לצפות בהצגה. התוצאה: חמישה ילדים נדבקו בקורונה ‑ וכ-100 משפחות נכנסו לבידוד.
"בהמשך לעדכון על האירוע בו שהו ילדים ממספר גנים במבנה אחד בשל שיקול דעת מוטעה, לצערנו נודע כי ילדים נוספים התבררו כחיוביים לנגיף הקורונה", נכתב בהודעה שפרסם וועד היישוב. ילדי היישוב לומדים במהלך השנה במוסדות החינוך של כוכב יאיר, יישוב שגם היה אדום בימים האחרונים. כך, משערים ההורים, החלה ההדבקה.
1 צפייה בגלריה
ילדי הקייטנה בישוב צופים
ילדי הקייטנה בישוב צופים
מאות משפחות נכנסו לבידוד. ילדי הקייטנה בצופים
"מדובר במחדל שהוא לא פחות מזלזול בערך הבריאות ובערך ההורה העובד", אמרה שירלי גרינספן, תושבת צופים ואמא לילדה מאחד הגנים. נכון לעכשיו 29 בני אדם אובחנו ביישוב כחיוביים לקורונה. ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד פועל בהתאם לנהלי הבריאות, ועם קבלת המידע על התחלואה, מרכז השליטה והבקרה של המשרד ביצע בהתאם לנוהל איסוף של דיגומים".
משרד הבריאות עדכן אמש כי אתמול אובחנו 213 נדבקים חדשים בקורונה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ יכנסו היום דיון בנושא החיסון השלישי ומחר יכונס קבינט הקורונה, כשעל הפרק כמה אפשרויות שונות להגבלות.
בין היתר נשקלת חזרה של הגבלת ההתקהלות, אבל סדר הגודל עדיין לא ברור ויוכרע כנראה היום. בנוסף, וכפי שאמר אתמול ראש הממשלה בנט, קיימת גם אפשרות שהתו הירוק יוחזר במתכונת כזו או אחרת. פרט לכך נשקלת גם הגבלת התקהלות לילדים, כך שלא יוכלו להיות יותר עשרות ילדים באירוע בודד בחלל סגור.
מהיישוב צופים נמסר בתגובה: "מדובר במחדל ואנו קוראים למשרדי הממשלה, ובראשם למשרד הבריאות ומשרד החינוך, להתעשת ולהידרש לנושא הזה. ולגופו של עניין - על אף שהמפעיל הודה כי שגה בשיקול הדעת, מסתבר כי פעל על פי חוק ולא עבר על ההנחיות, פשוט משום שלצערנו אין כאלו. אנו מקווים שיישמע קולנו כאן - במשרד הבריאות ומשרד החינוך, אנא סיימו את החקירה האפידמיולוגית והידרשו לנושא בהקדם".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד פועל בהתאם לנהלי הבריאות ועם קבלת המידע על התחלואה, מרכז השליטה של המשרד (משל"ט) ביצע בהתאם לנוהל איסוף של דיגומים. המשרד ימשיך ללוות את הגן ואת מנהלת המסגרת, וייתן כל תמיכה נדרשת לה ולתלמידים".