"סבל אדיר, אנשים פוחדים". ראש משרד הצלב האדום ועיתונאי עזתי בריאיון ל-ynet
(צילום: נדב אבס)

ברקע הזינוק החד בתחלואה בנגיף הקורונה בעזה, שלפי נתונים מעודכנים מאתמול קפץ פי 5 בחודש האחרון, ראש משרד הצלב האדום בעזה, איגנסיו קסארס גרסיה, והעיתונאי המקומי סמי עובייד, סיפרו היום (שני) בריאיון לאולפן ynet על המצב המורכב במקום.
"המצב בעזה מזעזע ומדאיג", אמר גרסיה, "מערכת הבריאות שגם ככה עבדה על הקצה לפני הקורונה - כבר הגיעה אליו. התפוסה בבתי החולים היא של כ-90%, כ-70% מהמקרים הם קשים. אנחנו לא יודעים כמה זמן בתיה"ח והצוותים הרפואיים יוכלו עוד להתמודד". גרסיה סיפר על חוסרים בערכות בדיקות, בכלים רפואיים, ציוד מגן ותרופות. "המצב יכול רק להחמיר בימים הקרובים", הוא טען בחשש.
3 צפייה בגלריה
 עזה
 עזה
עזה
(צילום : רויטרס)
יש לציין כי ארגון הבריאות העולמי מכניס לעזה ציוד רפואי, וביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים נערכים לצעדים הבאים. הפלסטינים מצידם טרם הצטרפו למרוץ לרכישת חיסונים וייתכן שהם מקווים לקבל אותם כ"תרומה" בינלאומית.
"אנחנו בעזה חיים בסגר משעה 20:00 בערב עד 05:00 בבוקר, כבר כמעט חודש", סיפר עובייד, "מבחינת תחלואה, בשבוע שעבר התגלו 2,000 נדבקים חדשים והמספר עלה כפול 5. זו בעיה גדולה. מה אפשר לעשות? יש חוסר במכונות נשימה, בתרופות, בהמון דברים. הסבל הוא אדיר. זו בעיה בשבילנו וגם בשביל ישראל".
3 צפייה בגלריה
 עזה
 עזה
"הסבל אדיר, בשבילנו ובשביל ישראל". עזה
(צילום : רויטרס)
3 צפייה בגלריה
 עזה
 עזה
"בלילה יש עוצר, ביום אנשים מפחדים לצאת"
(צילום : רויטרס)
עובייד הסביר: "אנחנו שכנים, ישראל חייבת להעביר לעזה תרופות, המצב מאוד קשה. אנשים לא יוצאים מהבתים בגלל הפחד מקורונה, ובלילה יש סגר. קבינט הקורונה מפחד להטיל סגר כללי במקום, ובעזה מתלבטים בנושא בגלל ההיבט הכלכלי. גם ככה הבעיות הכלכליות חמורות. אין עבודה, אין חשמל, אין מים, אין משכורות. הכול נפל על עזה".
בנושא זה הוסיף גרסיה כי "בנושא הכלכלי הבסיס בעזה גם ככה נמוך. אם ניכנס לסגר כללי הוא יושפע מאוד, אפילו יותר מאשר במקומות אחרים בעולם".
בינתיים, לאור הזינוק בתחלואה, הרשות הפלסטינית החליטה לסגור את כלל העסקים בגדה המערבית בסוף השבוע הקרוב - מיום שישי עד יום ראשון. לאחר מכן הוחלט להטיל סגר לילי בכל יום משעות הערב עד לבוקר שלמחרת, למשך 14 ימים.