לראשונה מזה 60 שנה, בעקבות מגפת הקורונה, מבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן יתקיים השנה באופן דיגיטלי בלבד, והתלמידים לא יעברו באופן פיזי מבית לבית ויקישו על הדלתות במטרה לאסוף תרומות.
1 צפייה בגלריה
שי אמיתי
שי אמיתי
תתרים באופן דיגיטלי. שי אמיתי
(צילום: יאיר שגיא)
באגודה למלחמה בסרטן סיפרו אתמול שגם בשנים שבהן היו מלחמות ומשברים שונים במדינה, התלמידים המשיכו להגיע לבתים והמבצעים לכל היותר נדחו. אלא שהשנה החשש מפני הדבקות בנגיף הקורונה, לצד הנחיות משרד הבריאות, הכריע את הכף והביא להחלטה לשנות את אחד ממבצעי ההתרמה הידועים והוותיקים ביותר.
השנה במקום היציאה הפיזית לבתים הילדים שיבחרו - באישור הוריהם - להשתתף במבצע יגייסו את התרומות באמצעות שליחת קישור לאתר ייעודי לתרומה.
המבצע השנתי "הקש בדלת" הוא מקור ל-15% מהתקציב השנתי של האגודה, שביצעה בשנה האחרונה שורה של קיצוצי כוח אדם ושכר.
"כבר בחודש מרץ היינו חייבים לקבל החלטה איך אנחנו ממשיכים את השנה", הסביר מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן משה בר חיים. "כשהחל הסגר החלטנו שאנחנו ממשיכים לתת את כל הפעילויות שלנו למען החולים. יש כ-300 אלף חולי סרטן במדינת ישראל, ואנחנו ממשיכים לעבוד למענם כך שלא ייפגעו. ככל שהזמן עבר ראינו שהדברים לא משתנים מבחינת מגפת הקורונה ולמעשה להוציא את הילדים להתרים בתקופה כזו זה בלתי אפשרי. מבחינתנו הגישה לילדים הייתה תמיד באמצעות חינוך לבריאות ולערכים לצד עזרה לזולת, ועניין ההתרמה אף פעם לא היה המרכזי".
הילדים שתכננו להשתתף השנה במבצע הביעו תסכול, לצד הבנה של ההחלטה. אחת מהן היא אגם שצברג-דנן (12) מגבעתיים, שהייתה בשנה שעברה מצטיינת גיוס התרומות בבית ספרה. "שתי הסבתות שלי נפטרו מסרטן ולכן כל התרמה חשובה לי", סיפרה. "אני לא רוצה שאנשים אחרים יהיו עצובים כמו שאני הייתי עצובה. אני מקווה שיצליחו גם השנה לגייס הרבה תרומות למאבק בסרטן. זה מאכזב שלא אשתתף השנה כי זה חשוב, אבל אני מבינה את ההחלטה. בשנה הבאה, אם לא תהיה קורונה, אשמח לחזור ולהתרים במבצע".
"כשהגיעה הקורונה הבנתי שאי אפשר יהיה להתרים במתכונת הרגילה", אמרה שי אמיתי (15) מהוד השרון, שהשתתפה במבצע כמה שנים ברציפות. "כל החוויה של לפגוש אנשים ולהסביר להם למה זה חשוב היא משמעותית עבורי. ברור שזה לא אותו דבר לתרום בדיגיטל, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על התרומה. זה המצב כרגע וזה הכי טוב שאפשר להוציא מזה".
להשתתפות ולתרומות ב"הקש בדלת און-ליין" - לחצו כאן