(צילום: ירון ברנר)

סוף לאפליית החיסונים: בעקבות הפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על היעדר חובת החיסון לעובדי הקבלן בבתי החולים, הבהיר היום (רביעי) סגן שר הבריאות יואב קיש כי "אין להפריד בנושא החיסונים בין עובדי מערכת הבריאות לעובדי קבלן במערכת הבריאות".
על רקע העדויות של בתי החולים כי חיסנו את עובדי הקבלן באופן וולונטרי ובלא חובה מצד המשרד, הנחה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי את בתי החולים לחסן גם את עובדי הקבלן העוסקים בעבודות ניקיון. "המנכ"ל הנחה הנחיה גורפת וחד משמעית לחסן את עובדי הקבלן הקבועים בבתי החולים", כתב קיש.
2 צפייה בגלריה
עובדי ניקיון
עובדי ניקיון
אחרי הפרסום, משרד הבריאות מחדד נהלים
(צילום: shutterstock)
ממשרד הבריאות נמסר כי "עובדי הקבלן הקבועים בבתי החולים נמצאים במגע הדוק עם חולים ומבקרים ונמצאים באזורים שבהם חייבים לשמור על כללים למניעת הזיהומים. מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, העביר הנחיה גורפת וחד משמעית לחסן אותם נגד נגיף קורונה. 'עובדי הקבלן זכאים לחיסונים נגד קורונה בדיוק כמו כלל העובדים בבתי החולים', מסר".
היום נחשף כי בעוד עובדי בתי החולים היו הראשונים להתחסן לקורונה - נותרו עובדי הקבלן במערכת הבריאות מחוץ למבצע החיסונים. במערכה הזאת 6,000 עובדים נשכחו חשופים ונמצאים בסיכון מוגבר להידבק במגפה ממטופלי בית החולים והקופות.
בתשובה לפניית ארגון חברות הניקיון למשרד הבריאות מוקדם יותר בנושא נמסר מהמשרד כי אכן אין חובה לחסן את עובדי הקבלן של בתי החולים - למרות שאלה חשופים לחולים ולהידבקות בנגיף הקורונה במידה לא פחותה מיתר העובדים: רופאים, אחים ועובדי קבלה ומנהלה.
2 צפייה בגלריה
 ועדת קורונה
 ועדת קורונה
יואב קיש
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
"עובדי הניקיון פועלים בתקופת הקורונה בבתי חולים, בקופות החולים, בבתי הספר ובשאר מקומות עבודה חיוניים, ומעצם תפקידם פוגשים עשרות ואף מאות אנשים ביום", כתבו מנכ"לית ארגון חברות הניקיון, עו"ד ורוניקה רוזנברג, ויו"ר הארגון עו"ד אילן שמעוני.
"עובדי הניקיון הפועלים זקוקים לעבודתם לצורך קיומם הבסיסי ביותר. נוכח חשיפתם המתמשכת של עובדי הניקיון לציבור רחב ומשתנה מדי יום אנו דורשים כי יוכללו מיד בין האוכלוסיות הזכאיות לחיסון ויחוסנו באופן גורף - הראשונים יהיו אלה המועסקים במקומות עבודה חיוניים ועובדים כל העת ולאחריהם עובדי הניקיון הצפויים לחזור לעבוד עם החזרה מהסגר".
גורמים בבתי החולים אישרו כי אכן רוב עובדי הקבלן לא חוסנו. "זו הייתה שאלה שעלתה בדיונים אצלנו לפני תחילת מבצע החיסונים", מספר בכיר באחד מבתי החולים הגדולים בארץ. "אכן אין חובה כזו, אך בבית החולים שלנו הוחלט בהנהלה לחסן את כולם, כולל את עובדי הקבלן".