4 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
ארכיון
(צילום: אבי רוקח)
לפחות 18 רקטות בלילה אחד: התרעות צבע אדום נשמעו לכל אורך הלילה ונמשכו לתוך הבוקר (שבת) ברחבי עוטף עזה. בין היתר במועצות האזוריות אשכול, שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון. אזעקות נשמעו הבוקר גם באזור התעשייה הדרומי אשקלון. רקטה אותרה בכביש הכניסה לקיבוץ כיסופים באשכול, מול תחנת ההסעה. לא היו נפגעים, נזק קל נגרם לכביש. רקטה נוספת אותרה בקיבוץ נחל עוז, סמוך לפינת החי ביישוב. בסך הכול זוהו עד כה 18 שיגורים בתשעה מטחים שבוצעו תוך כשבע שעות בלבד, הראשון שבהם אמש בסביבות השעה 23:00 לעבר היישוב כיסופים שבאשכול.
שמונת המטחים האחרים, שנורו בתוך קצת פחות מארבע שעות, בוצעו זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה. מתוך 18 השיגורים לוחמי כיפת ברזל יירטו ארבעה, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח נכון לשעה זו על נפגעים בגוף.
דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תקף ברצועה מהאוויר באמצעות כלי טיס ומהקרקע באמצעות טנק. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות. לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תשתיות תת-קרקעיות ומשגרי ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בתגובה למטח הראשון לעבר שטח ישראל, טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס ברצועת עזה.
4 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה ביישוב
נפילת הרקטה ביישוב
מקום נפילת הרקטה בנחל עוז
(צילום: ביטחון נחל עוז)
4 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה ביישוב
נפילת הרקטה ביישוב
רסיס רקטה שנפל בשטח הקיבוץ
(צילום: ביטחון נחל עוז)
תיעוד: צה"ל תוקף בעזה בשבוע שעבר בתגובה לירי רקטות

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה בשבוע שעבר
(צילום: דובר צה"ל)

הירי הלילה מגיע על רקע איומים מעזה "לנקום" על המהומות הלאומניות בירושלים בימים האחרונים. אתמול התייחסו בזרוע הצבאית של חמאס לאירועים האחרונים בירושלים והבטיחו "ללמד את האויב שיעור קשה וחסר תקדים".
בהודעתם נכתב כי "הגדודים עוקבים באדיקות אחר המתקפה הציונית הנפשעת של כוחות הכיבוש ועדרי הכובשים נגד מסגד אל-אקצא המבורך ועמנו בעיר ירושלים הכבושה. מחזקים את אנשינו העומדים איתן, מאחורי גבכם התנגדות איתנה שתשמש אתכם כחרב ומגן במערכה שלכם. המערכה שלכם היא המערכה שלנו ודמכם הדם שלנו. הניצוץ שאתם מדליקים היום יהיה זה שידליק את הפיצוץ בפניו של האויב. אנו אומרים לאויב שלא יבחן את הסבלנות שלנו".
4 צפייה בגלריה
עימותים בירושלים
עימותים בירושלים
"נלמד את האויב שיעור קשה וחסר תקדים". המסר של חמאס על רקע המהומות בירושלים
(צילום: AFP)
הפרות סדר ברחבי ירושלים, הלילה

צה"ל מסר לאחר היירוט במטח הראשון כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שני שיגורים נפלו במרחב הגדר". מהמועצה האזורית אשכול נמסר אמש כי "לפני זמן קצר הופעלה אזעקת צבע אדום בכיסופים בעקבות כמה שיגורים לשטחנו. לא ידוע על נפגעים. כרגע מתבצעות סריקות. אין שינוי בהנחיות לתושבים".
גם בשבוע שעבר נשמעה אזעקה בערב שבת בעוטף עזה. רקטה ששוגרה אז מעזה התפוצצה בשטח פתוח באשכול. יממה לפני כן, בצאת יום העצמאות, התפוצצה רקטה בשטח פתוח ליד שדרות, סמוך לגדר המערכת. בשתי התקריות לא היו נפגעים.
בתגובה לשיגור הרקטות בשבוע שעבר תקף צה"ל כמה מטרות של חמאס ברצועה, בהן מתקן אימונים, תשתית של מנהרת טרור, אתר לייצור אמצעי לחימה ועמדה צבאית.
פורסם לראשונה: 23:00, 23.04.21