בצלאל סמוטריץ' תוקף את חברי הממשלה
(צילום: ערוץ הכנסת)

עוד יוזמה של סמוטריץ נופלת בכנסת: חברי הכנסת הפילו בצהריים (רביעי) ברוב גדול את הצעתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' להקים ועדת חקירה להתנהלות מערכת המשפט. חברי הליכוד נעדרו מההצבעה, מלבד שלמה קרעי ואריאל קלנר. גם יו"ר הסיעה של סמוטריץ', נפתלי בנט, לא נכח בהצבעה. 6 ח"כים בלבד תמכו בהצעה, ו-47 ח"כים התנגדו.
1 צפייה בגלריה
ישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת ״ימינה״ שנערכת כעת במלון רמדה בירושלים
ישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת ״ימינה״ שנערכת כעת במלון רמדה בירושלים
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
סמוטריץ' תקף במליאה את הממשלה ואמר כי היא "כישלון חרוץ בכל תחום". בפנייתו לחברי הממשלה אמר חבר הכנסת כי "הבאתם אותנו להתפרצות מסוכנת ולסגר שני וגם אותו אתם לא מסוגלים לנהל בצורה יעילה. אתם כישלון בכלכלה, לא העברתם תקציב מדינה וגם את תוספת 11 מיליארד השקלים שאני הצעתי בוועדת הכספים עוד לא הבאתם לאישור הוועדה והציבור.
שר המשפטים עלה לדוכן והקריא מנאומי העבר של נתניהו, שדיבר על הצורך בלשמור על בית המשפט כרשות עצמאית, ושלמה קרעי הוצא מהמליאה בשל קריאות ביניים.
"אתם כישלון בציונות ובהתיישבות", המשיך סמוטריץ'. ביהודה ושומרון יש הקפאה דה פקטו כבר יותר מחצי שנה, ועמיר פרץ מוכר את הנגב לבדואים שממשיכים להשתולל ולעשות צחוק מצה"ל. לממשלה הזו יש הישג אחד בלבד: כולכם טייחים שעוזרים לאבי ניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט. אבי ניסנקורן הוא ראש הממשלה האמיתי וכולכם עובדים אצלו".